Wikipedia:Pengenalan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Aurora (bincang | sumb.)
Menggantikan laman dengan '{{Please leave this line alone}} <!-- Feel free to change the text below this line. No profanity, please. Anda boleh mencuba d bawah ini atau di kotak pasir. -->'
Tiada ringkasan suntingan
Baris 2:
<!-- Feel free to change the text below this line. No profanity, please.
Anda boleh mencuba d bawah ini atau di kotak pasir. -->
 
Hasni Fuad Bin Ahmad.Lahir pada 10/07/1960 di Kampong Tualang Sekah,Malim Nawar,Perak.12 km dari pekan Kampar.Bapa bernama Ahmad Bin Hassan yang lebih dikenali dengan gelaran atau panggilan Mat Agong.Ibu bernama Dei Binti Shuib.Kedua-dua ibu dan bapa berasal dari kampung yang sama.
Mempunyai 7 orang adik beradik terdiri dari 2 perempuan dan 5 lelaki.Kakak yang sulong bernama Kadariah Binti Ahmad yang lebih dikenali dengan panggilan Lat.Abang bernama Johari Bin Ahmad yang bertugas dengan Hospital Universiti,Kuala Lumpur.Adik-adik yang lain bernama Salina,Zainudei atau Nen,Shamsul Annuar dan Kamal Izat.Zainudei atau Nen telah diserahkan kepada keluarga Yaakob Bin Hj.Abd Rahman dan Zainun untuk dijadikan anak angkat sewaktu beliau baru sahaja dilahirkan di Hospital Tapah.Kamal Izat Bin Ahmad sekarang bertugas sebagai Penolong Pengarah Unit Penyelidikan,Jabatan Agama Islam Perak.
Mendapat pendikan awal diSekolah Kebangsaan Tualang Sekah bermula tahun 1967 dalam darjah 1 hingga tahun 1972 dalam darjah 6.Pada tahun 1973 menyambung persekolahan di sekolah Menengah Rendah,Malim Nawar,Perak dalan tingkatan 1 sehingga tamat tingkatan 3 pada tahun 1975 setelah
mengambil peperiksaan Sijil Rendah Pelajaran.Tahun berikutnya iaitu pada tahun 1976,beliau menyambung persekolahan ketingkatan 4 (Sains)diSekolah Menengah Kebangsaan,Kampar,Perak sehingga tingkatan 5 dengan kelulusan Sijil Pelajaran Malaysia.
<gallery>
Image:Example.jpg|Caption1
Pada tahun 1977 selepas tamat persekolahan menengah,membantu bapa bekerja sebagai tukang rumah.Pada awal tahun 1981 telah menerima tawaran bekerja sebagai Atenden Makmal diJabatan Geoloji,Fakulti Sains,Universiti Kebangsaan Malaysia.Lokasi diJalan Pantai Baharu,Kuala Lumpur.
Bagaimanapun pada 15/09/1981 telah ditawarkan tugas sebagai Juruteknik dengan Jabtan Telekom Malaysia sehingga kini.