Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yong H Lim (bincang | sumb.)
Yong H Lim (bincang | sumb.)
Baris 405:
:::::::::::Sumbangan baru saya di page Johor Bahru bahagian Geografi boleh membantu pembaca lebih faham tentang mengapa Johor Bahru diiktiraf sebagai bandaraya kedua terbesar walaupun zon metropolitan Johor Bahru merupakan zon metropolitan ketiga terbesar di Malaysia. Sila jangan batalkan sekiranya tidak ada sebarang kesalahan. Sila beritahu saya sekiranya ada sebarang kesalahan supaya saya boleh edit sendiri. [[Pengguna:Yong H Lim|Yong H Lim]]([[Perbincangan pengguna:Yong H Lim|bincang]]) 14:49, 25 November 2014 (UTC)
 
::::::::::::Sila buktikan adakah '''Majlis Perbandaran Johor''' itu wujud. Dalam daerah Johor Bahru itu ada sahaja Majlis Bandaraya Johor Bahru, Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah dan Majlis Perbandaran Pasir Gudang sahaja. Ataupun Majlis Perbandaran Johor yang anda maksudkan ialah Pejabat Daerah Johor Bahru? Menurut [http://www.statistics.gov.my/portal/download_Population/files/population/05Jadual_Mukim_negeri/Mukim_Johor.pdf Populasi bagi setiap daerah di Johor], Bandar Johor Bahru mempunyai populasi 120,000 sahaja. 1,330,000 itu populasi '''Daerah''' Johor Bahru. Daerah tak sama dengan bandar, sama seperti yang anda mengemukakan bahawa bandar tak sama dengan perbandaran. Oleh itu, jangan bandingkan populasi daerah Johor Bahru dengan bandar Georgetown tetapi gunakan populasi '''Bandar''' Johor Bahru supayauntuk dibandingkan dengan bandar Georgetown. Bandar vs Bandar, Perbandaran vs Perbandaran, Daerah vs Daerah baru adil. Daerah vs bandar adalah tidak adil kerana terdapat banyak bandar dalam sebuah daerah. Johor Bahru merupakan nama bagi sebuah bandar dan juga daerah. Sila gunakan bandar Johor Bahru tetapi bukan populasi daerah Johor Bahru apabila berbanding dengan Bandar Georgetown. Satu lagi saya tidak bandingkan perbandaran dengan bandar, saya bandingkan Majlis Bandaraya Johor Bahru dengan Majlis Perbandaran Pulau Pinang. Imi merupakan perbandaran vs perbandaran, bukan bandar vs perbandaran. [[Pengguna:Yong H Lim|Yong H Lim]]([[Perbincangan pengguna:Yong H Lim|bincang]]) 14:43, 27 November 2014 (UTC)
 
:::::::::::::Sila beritahu saya adakah anda setuju dengan teks di atas. [[Pengguna:Yong H Lim|Yong H Lim]]([[Perbincangan pengguna:Yong H Lim|bincang]]) 14:49, 27 November 2014 (UTC)
 
== Sekolah Baru ==