Al-Quran: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
→‎Sifat Al-Quran: Membubuh pautan, Memperbaiki ejaan, Menambah dan menyatakan yang diterjemahkan di 6666 ayat suci AL-QUR'AN yang nyata daripada ALLAH S.W.T YANG MAHA BERKUASA memberi petunjuk kepada SEKELIAN SAUDARA ISLAM MUSLIMIN DAN MUSLIMAT.
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 55:
 
== Sifat Al-Quran ==
* '''An-NuurNur''' bermaksudTERJEMAHAN cahayaAN-NUR yangadalah menerangi kegelapanCAHAYA. Al-Quran disifatkan sebagai nur (cahaya) kerana ia memberikan cahaya keimanan kepada orang yang berada di dalam kegelapan serta kekufuran. Selain itu, al-Quran juga menjadi cahaya yang menerangi jiwa orang yang selalu membacanya dan menghayati isi kandungannya. Firman Allah:
 
`````````````````````````````````
Firman Dan Perintah dari Allah s.w.t yang Sebenar-benarnya adalah DI WAJIBKAN MENJALANKAN HUKUM AGAMA ALLAH S.W.T yang telah dinyatakan dalam AL-QUR'AN YANG SUCI PADA SURAH AN-NUR di ayat 1 dan 2 adalah :-
 
1). Ini satu surah yang di turunkan dan di wajibkan hukum hukumnya serta di turunkan padanya ayat ayat keterangan yang nyata semoga kamu mengambil peringatan.
2). Perempuan yang berzina dan Lelaki yang berzina,hendaklah kamu sebat setiap seorang daripada kedua duanya seratus kali sebatan dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap kedua duanya dalam MENJALANKAN HUKUM ALLAH JIKA BENAR KAMU BERIMAN KEPADA ALLAH DAN HARI AKHIRAT SERTA HENDAKLAH DI SAKSIKAN HUKUMAN SEKSA YANG DIKENAKAN ITU OLEH SEKUMPULAN DARIPADA ORANG YANG BERIMAN.
( Terjemahan dari SURAH AN NUR pada ayat 1 dan 2 ).
From (Myrbd)
`````````````````````````````````
 
<blockquote>''Wahai sekalian umat manusia! Sesungguhnya telah datang kepada kamu: Bukti dari Tuhan kamu, dan Kami pula telah menurunkan kepada kamu (Al-Quran sebagai) Nur (cahaya) Yang menerangi (segala apa jua Yang membawa kejayaan di dunia ini dan kebahagiaan Yang kekal di akhirat kelak).'' (surah an-Nisaa' 4:174)</blockquote>