Iklan dalam talian: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mencipta laman baru dengan kandungan 'Iklan atas talian merupakan medium pengiklanan di Internet. Iklan dalam bentuk banner atau gambar statik atau video digunakan untuk tujuan pemasaran. kebias...'
 
Baru mulakan subjek ini
Baris 1:
Iklan atas talian merupakan mediumproses pengiklananpemasaran diyang menggunakan Internet. Iklansebagai dalammedium bentukpengiklanan bannermempromosikan atauproduk-produk gambarterntentu. statikAntara ataucontoh videoiklan digunakanatas untuktalian tujuanialah pemasaran. kebiasaannyaemail, iklanpemasaran akanenjin ditayangkancarian secara(SEM), rawakpemasaran ataumedia menggunakansosial, teknologipengiklanan tertentubergambar untuktermasuk memastikanbanner iklandan itujuga bersesuaianpengiklanan dengandi kandungantelefon laman webpintar.
 
Kebiasaannya iklan atas talian melibatkan sama ada 2 pihak seperti pemilik laman web yang menayangkan iklan berbayar dari pengiklan secara terus di laman web. Selain itu, cara yang paling berkesan adalag melibatkan 3 pihak dimana pihak pemilik laman web menggunakan pihak ke-tiga untuk menguruskan pengiklanan di laman web dan pihak pengiklan akan berurusan dengan pihak ke-tiga untuk menayangkan iklan di web-web yang dipilih atau secara rawak. Pihak ke-tiga selalunya adalah agensi pengiklanan yang akan menguruskan iklan mana yang akan dityangkan die web-web yang telah berdaftar sebagai affiliate.
 
== Sejarah ==
Sejarah iklan atas talian bermula pada 1978 dengan Email dimana email dihantar untuk mengiklankan mengenai DEC komputer.