Muhammad Azmir Selamat: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mencipta laman baru dengan kandungan ''''Muhammad Azmir Selamat''' atau lebih dikenali sebagai AG merupakan seorang penyampai radio dan pengacara TV terkenal di Malaysia. Beliau dilahirkan d...'
 
Baris 7:
 
==Pengacaraan Televisyen===
AG mula diberi kepercayaan untuk mengacarakan program televisyen Hot TV pada tahun 2008. PadaSetahun tahunselepas itu beliau menyertai program Malaysia Hari Ini secara sambilan selama setahun<ref>http://www2.bharian.com.my/articles/AG_SurayamantapkanHotFM/Article/</ref>. Kemunculannya di kaca TV betul-betul meraih perhatian pada 2010, beliau menyertai program bual bicara pagi hujung minggu Nasi Lemak Kopi O di TV9 sebagai perantara bersama Luqman Hakim Malik<ref>http://www2.hmetro.com.my/articles/2012062921113420120629211134/Article/</ref>. Pada tahun 2012 pula AG diberi kepercayaan untuk mengendalikan program bual bicara automotif bersama selebriti menerusi program Jom Ronda selama beberapa musim.
 
Pada tahun 2013, beliau mula mengemudikan program hiburan terkenal [[Muzik Muzik]] bersama pelakon dan pelawak [[Scha Al-Yahya]] selama dua musim, sebelum Scha meninggalkan program itu dan diganti oleh Farah Fauzana bermula 2015<ref>https://www.youtube.com/watch?v=1cIirwROijk</ref>. Menerusi program mingguan ini juga AG diberi kepercayaan untuk mengacarakan majlis anugerah berprestij [[Anugerah Juara Lagu]] sejak edisi ke 28. Pada tahun 2015 juga, AG diberi kepercayaan buat pertama kali mengacarakan majlis [[Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2014]] bersama pelawak [[Sherry Alhadad]] dan [[Amy Mastura]]<ref>http://www.bharian.com.my/node/41567</ref>.
 
==Peribadi==