Long Road to Heaven: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
BukanTeamBiasa (bincang | sumb.)
Baris 32:
Sebahagian filem ini mengambil tempat di sebuah hotel di [[Thailand]], di mana [[Hambali]] (Saputra) bertemu dengan ahli-ahli lain [[Jemaah Islamiah]], termasuk [[Muklas]]. Hambali ingin menyerang balik untuk penangkapan ejen-ejen Jemaah Islamiyah di [[Singapura]], di mana percubaan bom telah dihentikan. Dia juga ingin membuat suatu penyataan dengan membawa serangan seterusnya di September, apabila peringatan untuk [[serangan September 11, 2001|September 11, Serangan World Trade Center 2001]] akan berada di puncaknya. Muklas menekan Hambali untuk menukar ke suatu lagi, tempat lebih lembut kerana pengawalan di Sigapure akan menjadi sangat ketat untuk apa-apa rancangan untuk berjaya, dan mereka tidak akan dapat membuat serangan di September kalau ia berlaku di Singapura. Dia bercadang Bali untuk tempat letupan bom. Setelah meletakkan idea ke undian, letupan bom disetujukan untuk Bali.
 
===ExecutionPelaksanaan ofhukum the Attackmati===
InDi Bali, [[Imam Samudra]], asdan well asjuga [[Amrozi]] anddan hisadik-beradik brotherlelakinya [[Ali Imron]] beginbermula makinguntuk preparationsmembuat forpersediaan theuntuk attackserangan. Mereka They pickmemilih [[Paddy's Pub]] and thedan [[Sari Club]] assebagai thetujuan bestletupan targetsbom forkerana bombingia becauseakan itmengurangkan willkematian minimizeorang IndonesianIndonesia casualtieskerana becausekedua-keduanya bothmenghidangkan catersecara exclusivelyeksklusifnya tountuk foreignersorang asing. TheKedua brothersadik-beradik thenlelaki contacttersebut akemudian bombmakermenghubingi andseorang requestpembuat thatbom hedan makememinta abahawa specialdia bombmembuat whichsuatu willbom maximizeistimewa casualties.yang akan Themenambahkan daybilangan beforekematian. theHari attack,sebelum theserangan garageitu, wheregaraj theyyang aremana buildingmereka themembina bombsbom istelah visiteddilawati bypihak policepolis followingmengikuti noiserungutan complaintsbising. Ali Imron managesberjaya tomelengahkan stallpolis, thememberikan police,pembuat givingbom themasa bombmakeruntuk timemenyorokkan toapa-apa hidebukti anyyang incriminatingmenunjukkan evidencebersalah. Selepas Afterpolis themeninggalkan policetempat leaveitu, Amrozi congratulatesmemberi tahniah hispada brotheradik-beradik forlelakinya hisuntuk quickfikiran thinkingcekapnya.
 
The next day, Amrozi, Imron, and the person who will activate the bomb park outside the Sari Club and wait for the backpack bomb to explode. Imron shows doubt about what they are doing, but in the end does not stop the bombing. Amrozi and Imron leave, and everything goes as planned.