Peristiwa 13 Mei: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
sedikit sebanyak penambahbaikkan isi
Baris 4:
'''Peristiwa 13 Mei''' pada tahun [[1969]] ialah [[rusuhan]] [[kaum]] yang berlaku dan kemuncak masalah perpaduan di [[Malaysia]]. Tragedi ini yang mengakibatkan kehilangan nyawa serta harta benda dan mempunyai kaitan yang rapat dengan "[[Pilihan Raya Umum 1969]]" merupakan satu titik hitam dalam sejarah negara Malaysia.
 
Pada 13 Mei pada tahun 2015 pula satu lagi sejarah hitam telah melanda negara di mana satu forum anjuran sebuah syarikat buku terkemuka negara, Dubook Press yang sepatutnya berlangsung di Universiti Malaya telah dibatalkan oleh pihak pengurusan universiti tanpa sebab musabab. Tindakan tidak berperikemanusiaan ini telah mendatangkan kemarahan segelintir anak muda. Heil Dubook! (VC UM penakut sebenarnya).
 
Pada tahun yang sama, peristiwa berdarah juga telah berlaku di Kolej Mara Banting di mana pelajar-pelajar IB tahun 2 telah menghadapi perperiksaan matematik kertas dua. Hal yang demikian telah mengakibatkan pelajar tersebut menjadi depresi, mudah marah, serta ganas. Kerana tidak mengulangkaji pelajaran serta kuat masturbasi dan menonton cerita lucah maka otak mereka berkarat mcm kereta lama. Diharapkan IBO dapat merujuk semula tindakan mmeraka dan sekali gus menurunkan markah yang diperlukan untuk mendapat 7 bagi semua mata pelajaran. Heil Dubook!
 
Walaubagaimana pun sememangnya pihak Dubook seharusnya dihalang dari memasuki Universiti Awam (UA) kerana keangkuhan pemiliknya, Encik Mut the bad mood. Dah lah angkuh tak hensem pulak tu.
 
{{TOCleft}}