Desy Ratnasari: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Polar (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''DesiDesy Ratnasari''', biasa mendapat gelardigelar '''DesiDesy''' (lahir di [[Sukabumi]], [[12 DesimberDisember]] [[1973]]) adalah seorang [[pelakon]], [[model]], [[penyanyi]] dan [[presenterpenyampai]] perempuan asalyang berasal dari [[Indonesia]]. Beliau berkediaman di Jl. Siliwangi Gg Pelita No 6, Sukabumi dan beliau adalah anak pertama dari empat bersaudara dariadik-beradik Ayahkelahiran H.M. Syahminan (alm) dan Ibu HjHjh. Mulyanah. Beliau berketinggian 167 cm dan pernah kuliahmenuntut di FakultasFakulti [[Psikologi]]-[[Atmajaya]].
 
.
==Biografi==
Jendela Rumah Kita yang dibuka oleh Desy di tahun [[1988]] ternyata membuka pula semua peluang dan keberuntungan yang sampai membawanya ke puncak kesuksesan. Dengan modal pemenang Runner -Up I Gadis Sampul pada tahun yang sama, hingga kini Desy telah menghasilkan 11 filem layar lebar, 20 sinetron, 6 album dan 5 single, puluhan iklan, dan menyabetmendapat 16 pencapaian.
 
Dilahirkan dari pasangan H.M. Syahminan (alm) dan HjHjh. Mulyanah pada tanggal [[12 DesemberDisember]] [[1973]], Desy yang mulanya tampil dengan rambut panjang tergeraimengurai ini pernah pula menjadi presenterpenyampai Info Program di [[RCTI]] beberapa tahun silam. Untuk menghindari strestekanan berlebihan, Desy mempunyai motto hidup - "Hari esok pasti lebih cerah".
==Album==