Sekolah Sukan Tunku Mahkota Ismail: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Gua sayang zeti (bincang | sumb.)
Gua sayang zeti (bincang | sumb.)
Baris 50:
 
==Mandat==
===FALSAFAHFalsafah PENDIDIKANPendidikan NEGARANegara===
Pendidikan di Malaysia adalah suatu usaha berterusan ke arah memperkembangkan lagi potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu untuk mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani berdasarkan kepercayaan dan kepatuhan kepada Tuhan. Usaha ini adalah bagi melahirkan rakyat Malaysia yang berilmu, bertanggungjawab dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta memberi sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmuran masyarakat dan negara.
 
===FALSAFAHFalsafah PENDIDIKANPendidikan ISLAMIslam===
Pendidikan Islam ialah satu usaha untuk menyampaikan ilmu kemahiran dan penghayatan Islam berdasarkan Al-Quran dan Al-Sunnah bagi membentuk sikap, kemahiran, keperibadian dan pandangan hidup hamba Allah yang mempunyai tanggungjawab untuk membangun diri, masyarakat, alam sekitar dan negara ke arah mencapai kebaikan dan kesejahteraan di akhirat.
 
===FALSAFAHFalsafah PENDIDIKANPendidikan SAINSSains NEGARANegara===
Pendidikan Sains di Malaysia memupuk budaya Sains dan Teknologi dengan tumpuan kepada perkembangan individu yang kompetitif, dinamik, tangkas dan berdaya tahan serta dapat menguasai ilmu sains dan keterampilan teknologi.
 
 
==Kelab Sukan==