Pelancongan di Indonesia: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Farah (bincang | sumb.)
Aurora (bincang | sumb.)
Baris 22:
Kembaran daripada [[Pulau Pinang]], Malaysia, kota ini merupakan kota ketiga terbesar di Indonesia. Anda boleh mengunjungi [[Kesawan Square]], [[Bukit Lawang]], [[Istana Maimun]], [[Berastagi]] yang bercuaca dingin, [[Danau Toba]] dan lainnya di kota yang terletak di Sumatera Utara. Anda akan senang dengan suasana kota Medan yang gemerlapan di kala malam hari tiba. Anda boleh menginap di Garuda Plaza Hotel, Tiara Hotel, Grand Angkasa Hotel, ASEAN Hotel, Danau Toba Hotel, Gentala Hotel, Polonia Hotel atau bahkan Semarak Hotel yang dimiliki orang Melayu Malaysia.
 
== Bali ==
 
[[Imej:Tanah Lot.jpg|framethumb|300px|Tanah Lot, merupakan salah satuantara tempat pelancongan yang indah di Bali, Indonesia]]
 
Tak lengkap dirasa apabila anda berkunjung ke Indonesia, akan tetapi tidak melancong ke [[Bali]]. Anda boleh berkunjung ke KutaPantai BeachKuta yang banyak dikunjungi oleh para pelancong dari negara luar ("Bule"). Anda boleh berselancarmeluncur di pantainya yang asri dan indah, bahkan melebihi keindahan pantai yang ada di negara [[Thailand]]. AndaTerdapat juga harus dan wajib membeli berbagai cenderamata atau aksesori yang adaboleh dibeli dengan harga yang relatif murah.
 
===Pura Taman Ayun===
Daya tarik utamanya adalah Purapura dan kolam yang mengelilingi arealkawasan Purapura. Kolam di sini meilikimemiliki lebar hampir 10 meter. KatanyaMenurut cerita, kolam ini dulu berguna untuk menghalangi musuh yang ingin masuk pada zaman kerajaan.
 
===Gianyar===
Ini diaTempat nombor satunyasatu di Bali. Segala sesuatu yang berkaitan dengan seni atau ditempiasiberkaitan seni walaupun sedikit, pasti berasal dari sini asalnya. Masyarakatnya memang punyamempunyai budaya sekaligus tradisi untuk menghasilkan karya seni, termasuk lukisan, patung, aksesori dan hiasan rumah.
 
Yang paling diminati para pelancong, baik dari dalam mahupun luar negara, biasanya berupa barang kerajinan perak. Di [[Gianyar]] sini, kerajinan perak Celup dan lukisan [[Ubud]] memang mendominasiketara. BilaJika bapak-bapakorang dewasa carimencari lukisan, kanakanak-anak mudapula carimencari cincin atau gelang perak. Kualitinya juga bagus. Pengerajin perak di sini kebanyakannya sudah open membuka toko sejak zaman Belanda., Sedangmanakala senimannya sudah mulai melukis mulai dari usia 7 tahun.
 
==Lain-lain==