Police Story: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Faiz Rangga (bincang | sumb.)
Faiz Rangga (bincang | sumb.)
Baris 27:
 
==Sinopsis==
Filem ini mengisahkan Kevin Chan ([[Jackie Chan]]) seorang anggota polis Hong Kong. Kisahnya bermula ketika polis Hong Kong sedang berusaha menangkap bos triad terkemuka iaitu Chu Tao (Yuen Chor) namun mereka selalu gagal kerana Chu seorang yang licik. Kevin pun tersebut dalam operasi menangkap bos triad tersebut dan ia berhasil menangkap bos triad tersebut.
 
Selepas itu, bekas sekretaris Chu Selina (Brigitte Lin) bersedia menjadi saksi melawan Chu di mahkamah. Maka Kevin mesti melindungi Selina dari geng Chu. Kedekatan Kevin dan Selina itu membuatkan kekasih Kevin, May (Maggie Cheung) menjadi salah faham dan cemburu. Kemudian Selina berubah fikiran sehinga tidak mahu lagi menjadi saksi dan lari dari pengawasan Kevin.
 
Selepas itu, Kevin tidak risau atau mencari Selina dan ia berusaha menyakinkan May bahawa ia tidak ada apa-apa hubungan dengan Selina. Sementara itu Chu Tao yang marah dan berdendam kerana ditangkap oleh Kevin dan menyuruh anak buahnya untuk memfitnah Kevin itu dengan pembunuhan polis yang tidak perah ia lakukan.
 
==Pautan Luar==