Bantuan:Laman fail: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Pizza1016 (bincang | sumb.)
k rm interwiki links; go to wikidata
Smim90 (bincang | sumb.)
Baris 86:
 
===Memuat naik imej asli===
Jika anda mencipta imej itu sendiri, dan anda ada fail sumber bermutu lebih tinggi dalam format seperti .XCF, .PSD, atau .AI, anda disaran supaya memuat naik fail sumber itu supaya pengguna-pengguna lain boleh mengubahsuainya dengan lebih mudah jika ada perlunya. Pautkan fail sumber dari laman penerangan imej. Jika fail sumber terlalu besar untuk dimuat naik, cuba memampatkannya (''compress'') dengan perisian seperti [[WinZip]] atau [[gzip]]. Wikipedia menyokong pemaparan imej [[Scalable Vector Graphics|SVG]], jadi adalah lebih baik untuk memuat naik salinan imej dalam format SVG daripada format raster (BMP, GIF, JPEG dsb).
 
Kemudian, '''jangan lupa''' memuat naik status hak lesen imej tersebut. Jika anda pencipta imej terbabit, gunakan salah satu dari jenis-jenis lesen untuk mengiktiraf karya tersebut. Jenis-jenis lesen pilihan boleh didapati di [[Wikipedia:Tag_hak_cipta_fail#Untuk_pencipta_imej|sini]].
Wikipedia menyokong pemaparan imej [[Scalable Vector Graphics|SVG]], jadi adalah lebih baik untuk memuat naik salinan imej dalam format SVG daripada format raster (BMP, GIF, JPEG dsb).
<!--
===Mengkategorikan fail===
Baris 104:
This HTML contains a URL whose last component is "Wiki.png", and the corresponding file page is therefore''[[:File:Wiki.png]]''.
-->
 
==Lihat juga==
<!--