Tanjung Bungah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 2001:E68:4435:3025:F03B:AD7A:2AAC:AA94 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh [[User:115.135.209.229|115...
Baris 13:
'''Tanjung Bungah''' merupakan sebuah bandar bukit satelit [[Georgetown, Pulau Pinang|George Town]] di [[Pulau Pinang]], [[Malaysia]]. Ia terletak di bahagian utara Bandaraya Georgetown. Ia juga merupakan salah satu daripada banyak bandar seperti [[Batu Ferringhi]] yang memiliki daya tarikan pelancongan yang popular. Terdapat banyak hotel yang mana ia lebih murah berbanding di Batu Ferringhi, terletak di Tanjung Bungah. Ia juga merupakan salah satu daripada banyak tempat yang mengecapi pembangunan yang pesat, terutama memiliki apartmen dan kondominium kelas sederhana dan tinggi. Kampus [[Kolej Tunku Abdul Rahman]] (TARC) cawangan [[Georgetown, Pulau Pinang|George Town]], Pulau Pinang terletak di bandar ini.
 
Tanjung Bungah juga merupakan bandar pantai yang paling besar di pantai Pulau Pinang situ. Di sini juga macam Hong Kong dekat Ocean Park sana ada rumah yang berhadapan dengan gunung dan laut di depan.Dan juga pantai di sini ada banyak obor - obor.
 
{{Pulau Pinang}}