Wikipedia:Rencana pertama anda: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Rafi Ariffin (bincang | sumb.)
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh Rafi Ariffin (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Aurora
Baris 24:
'''Selamat datang ke Wikipedia!''' Ini merupakan satu panduan kepada beberapa perkara yang anda kena tahu sebelum mencipta artikel ensiklopedia anda yang pertama. Kami akan terangkan apa yang anda PATUT dan TIDAK PATUT untuk menulis sebuah artikel, kemudian kami akan beritahu anda bagaimana mencipta satu artikel.<!--Apabila anda bersedia untuk mula menulis, pertimbangkan tentang menggunakan [[Wikipedia:Article wizard2.0|Artikel Pintar]] untuk membantu anda mencipta artikel-artikel – ia akan memimpin anda melalui langkah-langkah tersebut.--> Di bawah terdapat beberapa petua yang boleh menolong anda di sepanjang liku-liku perjalanan penulisan anda:
 
== Cari rencana yang telah wujud ==
Muhammad Rafiuddin Bin Mohd Ariffin atau nama panggilannya Rafi atau Rafi Af merupakan anak kelahiran Kajang, Selangor. Beliau merupakan pelajar kolej poly-tech MARA, Bangi dan berjaya memperolehi diploma in business management.Beliau pernah bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan 3 Bandar Baru Bangi. Pada waktu lapang beliau gemar mendengar muzik menonton televisyen dan membaca buku. Beliau merupakan anak sulung daripada 4 orang adik beradik. Setelah tamat diploma beliau pernah sambung pengajian di kolej yang sama tetapi belian berhenti setelah semester 4.
Wikipedia telah mempunyai {{NUMBEROFARTICLES}} rencana. Ada kemungkinan rencana yang ingin anda cipta telah wujud, tetapi dengan nama/ejaan yang sedikit berbeza.
 
[[Kategori:Maklumat Wikipedia|{{PAGENAME}}]]