Anak Jalanan (sinetron): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
ShareMan 15 (bincang | sumb.)
Dicipta dengan menterjemah laman "Anak Jalanan (sinetron)"
(Tiada perbezaan)

Semakan pada 20:48, 10 Disember 2015

Anak Jalanan ialah sinetron pengeluaran SinemArt yang ditayangkan RCTI.[1][2] Sinetron ini mula tayang pada hari Isnin, 12 Oktober 2015 pukul 18:30 WIB di RCTI.

Sinopsis

Boy (Stefan William) ialah seorang remaja berpenampilan urakan dan cuek tetapi juga saleh dan tampan. Gaya Boy yang keren dan gagah semasa menunggang motor dan sering memenangkan perlumbaan, membuat ia digilai gadis-gadis seusianya. Sikapnya yang penuh kharisma khas anak muda, membuatnya ditunjuk sebagai ketua perkumpulan anak motor Warrior. Tidak hanya di area lumba, di sekolah pun Boy menjadi idola. Sikapnya yang mesra, cuek tapi pintar dan atletis, membuatnya sentiasa menjadi pusat perhatian.

Tentu sahaja Boy tidak terlalu menyahut perasaan gadis-gadis yang memujanya. Di hatinya hanya terdapat 1 wanita, Adriana (Cut Meyriska), bekas pacarnya yang sangat ia sayangi, yang kemudian meninggalkannya kerana memilih bersama lelaki yang jauh lebih tua dan kaya. Sikap Adriana yang seperti itu menyisakan luka yang dalam di hati Boy.

Hingga akhirnya Boy bertemu dengan Reva (Natasha Wilona) , gadis yang ditolongnya, kerana sempat terlibat kejar-kejaran dengan geng motor lain. Awalnya Boy terkejut semasa tahu penunggang motor yang ditolongnya ialah seorang gadis cantik. Boy pun kagum dengan kelihaian Reva mengendalikan motornya. Sayangnya Reva kesal sekali dengan Boy dan geng motornya, kerana telah menyebabkannya terlibat perbalahan antar geng motor. Geng Motor pimpinan Mondy (Immanuel Caesar Hito) menyangka Reva ialah ahli Warrior. Boy tertohok dengan kata Reva. Ia jadi merasa bersalah, kerana boleh sahaja mangsa kesalahpahaman ini telah berlaku pada banyak orang, bukan hanya Reva. Boy pun bercadang membubarkan geng motornya. Tentu sahaja hal ini ditentang oleh teman-temannya. Beberapa teman Boy berusaha memanfaatkan peluang itu untuk mengambil alih kepemimpinan Boy. Geng Warrior pun mula terpecah.

Reva sendiri ialah anak usahawan kaya, Bei (Adipura), yang memilih kebut-kebutan dengan motornya sebagai bentuk pemberontakan terhadap sikap ayahnya yang lagi dengan gadis yang tidak beza jauh dari umurnya. Reva pun sentiasa merasa isteri baru papanya ialah punca kematian ibunya. Ibu Tiri Reva ini ialah Adriana. Adriana sentiasa berusaha menjalankan pelbagai macam cara untuk memenangkan hati Reva, tetapi Reva sikap benci Reva pada Adriana tidak tergoyahkan.

Sama-sama menjadikan jalanan sebagai rumah kedua mereka, dengan menghabiskan masa menunggang motor motor, membuat Boy dan Reva dekat. Motivasi mereka pun sama, sama-sama menjadikannya pelarian dari sikap frustasi mereka terhadap keadaan keluarga mereka masing-masing. Boy sangat kaget semasa tahu bahawa ibu tiri Reva ialah Adriana, bekas pacarnya. Manakala Adriana memanfaatkan peluang itu untuk mengambil hati Reva.

Referensi

Pautan luar