Epilog (album): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
MrFawwaz (bincang | sumb.)
k Ganti link merah.
Baris 12:
| Last album = -
| This album = '''''Epilog'''''<br/>(1997)
| Next album = ''[[Di Mana Kan Ku Cari Ganti (album 1998)| Di Mana Kan Ku Cari Ganti ]]''<br/>(1998)
}}
'''Epilog''' merupakan sebuah album sulung nyanyian penyanyi popular [[Malaysia]], [[Liza Hanim]] yang diterbitkan pada hujung tahun 1997 ketika beliau berusia 18 tahun. Album ini mendapat sentuhan komposer terkenal [[Adnan Abu Hassan]] sebagai penerbit. Berkonsepkan pop akustik, album keluaran SRC yang mengandungi 10 buah lagu ini juga telah menjadi perhatian stesen-stesen radio dan bersaing bersama-sama artis ketika itu termasuk Siti Nurhaliza & saingan terdekatnya, [[Safura Yaacob]] yang juga masih baru seperti beliau.
 
Lagu ''Getaran Cinta Di Jiwa'' yang merupakan single pertama album ini pernah mencipta rekod sebagai lagu paling lama berada di dalam carta Muzik Muzik TV3 iaitu 56 minggu. Lagu ini juga melonjakkan nama Liza Hanim di persada seni sekaligus mara ke [[Anugerah Juara Lagu ke-13|Juara Lagu 1998]] bagi kategori Balada. Lagu-lagu lain yang popular adalah ''Siapa Sangka Siapa Menduga'' yang sering diputarkan di Radio Ria Singapura, ''Cintailah Aku Sepenuh Jiwa'' juga sering dimainkan di Radio RFM ketika itu dan ''Dunia Cinta'' di Radio Muzik.
 
Lagu ''Menanti Kehadiran'' merupakan percubaan 2By2 setelah kejayaan mereka bersama Siti Nurhaliza menerusi lagu Mawarku, Tiga Malam & Gubahanku. Manakala lagu ''Jeritan Batinku'' merupakan cubaan Liza Hanim menyanyikan semula lagu nyanyian P. Ramlee dan hasilnya, album kedua Liza Hanim yang juga abumalbum tribute kepada P. Ramlee & Saloma, Di Mana 'Kan Ku Cari Ganti dipasarkan pada tahun 1998. Kesimpulannya, album '''Epilog''' adalah album terbaik yang pernah dirakamkan oleh Liza Hanim.
 
==Senarai Lagulagu==
# ''Getaran Cinta Di Jiwa''
# ''Cintailah Aku Sepenuh Jiwa''