Marina Yusof: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Malekhanif (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan 'Datuk Hajjah '''Marina bt Mohd Yusoff''' adalah ahli politik wanita UMNO/Barisan Nasional di Malaysia. Beliau adalah bekas masjistet, peguam di ...'
 
Ida Nerina redirected to https://en.wikipedia.org/wiki/Ida_Nerina
Baris 2:
 
==Keluarga==
Anaknya pelakon popular [[:en:Ida_Nerina|Ida Nerina bt Hussain]] dan Malique Razak bin Hussain. Ida pernah membintangi filem seperti [[Sepet]] dan [[Gubra]]. Ida Nerina cedera tulang belakang dan terpaksa menggunakan [[kerusi roda]]. Dia sedang menjalani terapi intensif bagi memulihkan kesihatannya.<ref>[www.marinarathetruth.blogspot.com Surat kepada Fadzlur Rahman Ebraheem]</ref> Anaknya yang lain ialah Nasruddin, Kazman, Marina dan Selina.
 
Marina bercerai dengan suami pertama ketika umur Ida Nerina kira-kira empat. Marina berkahwin dengan suami pertamanya pada usia 19 tahun dan mempunyai 3 kanak-kanak -. Ida, Nasruddin dan Malique . Mereka kemudian bercerai dan pada tahun 1975, beliau berkahwin sekali lagi dan mempunyai dua lagi kanak-kanak, Kazman anak lelaki dan seorang anak perempuan Selina, yang meninggal dunia dalam kemalangan kereta pada tahun 1991). <ref>[http://thestar.com.my/lifestyle/story.asp?file=/2008/5/11/lifefocus/21159418&sec=lifefocus Ida-lising mum]</ref> Marina Yusoff telah membalas surat menjawab kritikan wartawan berhubung kegiatan dan kematian anaknya Selina.