Astro Oasis: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Khairul hazim (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 14:
'''Astro Oasis''' merupakan saluran di [[Astro]] yang menampilkan gaya hidup keluarga untuk memenuhi citarasa penonton dari pelbagai usia yang tampil untuk menyajikan pengisian untuk santapan minda dan sanubari masyarakat. Astro Oasis turut memilih [[Heliza]] dan [[Mawi]] sebagai ikon saluran tersebut bersesuaian dengan konsep programnya yang berteraskan program ilmiah, maklumat, drama, dokumentari dan juga hiburan.
 
Saluran ini akan dilancarkan pada 13 Oktober 2007 jam 6.00 pagi di Saluran 106. Ia akan menjadi platform untuk masyarakat [[Melayu]] memperolehi input yang membawa kepada kebaikan dan kedamaian selain menjadi sumber informasi tentang kehidupan umat [[Islam]] di seluruh dunia.
 
Rancangan-rancangan Astro Oasis telah ditayangkan di [[Astro Prima]] seperti rancangan [[Trek Global]], [[Cinta Madinah]] dan [[Ziarah]] mulaitelah disiarkan dari [[13 September]] [[2007]] hingga [[12 Oktober]] [[2007]]. Rancangan-rancangan yang akankini ditayangkan adalah Alif, Formula Anggun, Hijrah Remaja, Ar-Rayyan, Jejak Rasul, Halal BIO dan Forum Perdana.
 
Saluran Astro Oasis edisi [[Indonesia]] juga boleh ditonton di saluran 29 [[Astro Nusantara]].