Fariz Musa: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
RedzaAziz (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
RedzaAziz (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 3:
'''Fariz Musa''' (Tulisan jawi: فاريز موسى) dilahirkan pada '''1 Mac 1970''' di [[Marang]], [[Terengganu]]. Merupakan anak pertama daripada 5 adik beradik. Bapa beliau '''Tuan Haji Musa Muda''' adalah merupakan bekas guru besar dan ibu pula '''Hajah Khasaulah Sulaiman''', seorang suri rumahtangga.
 
Beliau merupakan [[Jingga 13|'''Ketua Ko-Ordinator Jingga13''']]<ref>http://jingga13malaysia.blogspot.my/</ref>, '''Ketua Setiausaha Pengelola''' dan '''Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP),''' [[Parti Keadilan Rakyat]]. Penglibatan beliau dalam [[Parti Keadilan Rakyat]] bermula sejak penubuhan [[Parti Keadilan Nasional]] sehinggalah sekarang.
 
Beliau antara yang lantang dan berani bersuara dalam memperjuangkan isu pembebasan [[Anwar Ibrahim|Datuk Seri Anwar Ibrahim]]<ref>http://www.therakyatpost.com/news/2014/10/17/jingga13-defends-anwar/</ref>, Bantah GST<ref>https://www.malaysiakini.com/news/261552</ref>, #KitaLawan<ref>http://wrlr.blogspot.my/2015/03/polis-tahan-fariz-musa-khalid-samad.html</ref> dan sebagainya melibatkan isu-isu rakyat serta sering ditangkap oleh pihak polis dan didakwa di bawah Akta Perhimpunan Aman<ref>http://jingga13malaysia.blogspot.my/2015/10/maria-chin-fariz-musa-mp-dua-yang-lain.html</ref>.
 
== Pendidikan ==