Wikipedia:Penafian umum: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
 
Disklaimer
Baris 1:
<!--
''Wikipedia'' adalah ensaiklopedia online terbuka, di mana ia adalah hasil daripada gabungan penglibatan individu-individu dan kumpulan-kumpulan sukarelawan yang membangunkan satu sumber pengetahuan unutuk ramai.
// ---------------------------------------------------------------------
<!-- Contextual translation from the English version of Disclaimer 05.03.2004 This
disclaimer is crucial to get over with as soon as possible, so it
will give the peace of mind for past, present and future users and
contributors of Bahasa Melayu wikipedians.
 
Changelog :
Strukturnya membolehkan setiap pengguna yang memiliki sambungan Internet dan pelayar web memajukan kandungan ensaiklopedia ini. Justeru, anda dimaklumkan bahawa maklumat-maklumat di sini tidak semestinya telah dinilai kesahihannya oleh golongan yang profesional di dalam sebarang bidang yang berkaitan bagi ketepatan dan kesahan maklumat di dalam ''Wikipedia''.
05.03.2004 : Vulcan - Translation started.
07.03.2004 : Vulcan - Typos corrected. 3 more paras translated.
// ---------------------------------------------------------------------
-->
 
''Wikipedia'' adalah ensaiklopedia online terbuka, di mana ia adalah hasil daripada gabungan penglibatan individu-individu dan kumpulan-kumpulan sukarelawan yang membangunkan satu sumber pengetahuan unutukuntuk ramai.
Ini tidaklah bermakna suatu pernyataan yang anda tidak akan menemui sebarang maklumat tepat di ''Wikipedia'', ia hanyalah untuk menyatakan ''Wikipedia'' TIDAK menjamin, di dalam sebarang keadaan, kesahan maklumat di sini.
 
Strukturnya membolehkan setiap pengguna yang memiliki sambungan Internet dan pelayar web memajukan kandungan ensaiklopedia ini. Justeru, anda dimaklumkan bahawa maklumat-maklumat di sini tidak semestinya telah dinilai kesahihannya oleh golongan yang profesional di dalam sebarang bidang yang berkaitan bagi ketepatan dan kesahan maklumat di dalam ''Wikipedia''.
 
Ini tidaklah bermakna suatu pernyataan yang anda tidak akan menemui sebarang maklumat tepat di ''Wikipedia'', ia hanyalah untuk menyatakan ''Wikipedia'' TIDAK menjamin, di dalam sebarang keadaan, kesahan maklumat di sini. Ia mungkin baru sahaja dikemaskinikan, dirosakkan atau diubah oleh seseorang yang tidak menyetujui dengan tahap pengetahuan bidang berkenaan.
<!-- Contextual translation from the English version of Disclaimer 05.03.2004
 
Kami sedang berusaha untuk memilih dan menyiarkan versi-versi artikel yang lebih diyakini, namun ia tetap masih tanpa jaminan. Artikel-artikel begini lazimnya adalah [[Wikipedia:Artikel Pilihan]], walaupun begitu artikel-artikel yang disenaraikan tersebut berkemungkinan telahpun diubahsemula beberapa ketika sebelum anda membacanya.
It may recently have been changed, vandalized or altered by someone whose opinion does not correspond with the state of knowledge in the particular area you are interested in learning about.
 
::'''Para penulis, penyumbang, penaja, pentadbir projek, sistem operator, atau sesiapa sahaja yang berkaitan dengan ''Wikipedia'' tidak boleh dipersalahkan dengan sebarang ralat maklumat sama ada di dalam halaman mahupun halaman-halaman yang dipautkan dari tapak web luar.'''
We are working on ways to select and approve more trustable versions of articles, but still without warranty. The closest thing to this that currently exists is the [[Wikipedia:Featured articles]] process, but even the articles listed there may have been mercilessly edited shortly before you view them.
 
Sila pastikan yang anda memahami bahawa maklumat-maklumat di sini disediakan secara bebas dan tanpa ikatan, tiada sebarang perjanjian atau persetujuan di antara anda dengan pemilik tapak web ini dan pengguna-penggunanya, pemilik-pemilik server di mana ia disimpan, para penyumbang individu ''Wikipedia'', pentadbir projek, sistem operator, atau sesiapa sahaja yang berkaitan dengan ''Wikipedia'' dan projek-projek kecilnya untuk menerima sebarang tuntutan daripada anda. Anda hanya diizinkan lesen terhad untuk membuat salinan sebarang bahan dari tapak web ini; kebenaran ini tidak menjadikan atau bermaksud kontrak atau kontrak penambahan yang akhirnya menjadi liabiliti kepada pihak ''Wikipedia'' atau sebarang agen-agennya, ahli-ahlinya, pengurusannya dan pengguna-pengguna lainnya.
::'''None of the authors, contributors, sponsors, administrators, sysops, or anyone else connected with ''Wikipedia'' in any way whatsoever can be responsible for the appearance of any inaccurate or libelous information or your use of the information contained in or linked from these web pages.'''
 
<!-- Vulcan - Anda dialu-alukan untuk menyambung terjemahan berikut jika mahu :
Please make sure that you understand that the information provided here is being provided free and gratuitously, and that no kind of agreement or contract is created between you and the owners or users of this site, the owners of the servers upon which it is housed, the individual ''Wikipedia'' contributors, any project administrators, sysops or anyone else who is in ''any way connected'' with this project or sister projects subject to your claims against them directly. You are being granted a limited license to copy anything from this site; it does not create or imply any contractual or extracontractual liability on the part of ''Wikipedia'' or any of its agents, members, organizers or other users.
 
Please note that that the information found here may be in violation of the laws of the country or jurisdiction from where you are viewing this information. ''Wikipedia'' does not encourage the violation of any laws, but as this information is stored on a server in the State of [[California]] in the [[United States of America]], it is being maintained in reference to the protections afforded to all under the [[United States Constitution]]'s [[First Amendment]] and the [[Universal Declaration of Human Rights]] of the [[United Nations]]. The laws in your country may not recognize as broad a protection of free speech as the laws of the United States or the principles under the UN Charter, and as such, ''Wikipedia'' cannot be responsible for any potential violations of such laws should you link to this domain or use any of the information contained herein in anyway whatsoever.
Baris 25 ⟶ 36:
Thank you for spending the time to read this page, and please enjoy your experience at ''Wikipedia''.
 
TO DO -->