Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 3:
( 1 Jun 2007 - Sekarang)
==Pengenalan==
MAMPU ditubuhkan oleh saya
MAMPU ditubuhkan hasil daripada Laporan 'Development Administration in Malaysia' oleh Prof. John D. Montgomery dan Milton J. Esman yang memperakukan peningkatan profesionalisme melalui program-program pendidikan dan latihan bagi semua lapisan kakitangan dalam perkhidmatan awam.
 
Atas cadangan laporan yang sama, maka pada tahun 1966, Unit Pentadbiran Pembangunan (DAU) ditubuhkan yang bertanggungjawab dalam pengembangan usaha-usaha pembaikan pembaharuan pentadbiran Kerajaan. DAU kemudiannya dikembangkan menjadi ICDAU yang berfungsi untuk menyelaras projek-projek pembangunanserta pembangunan serta perncangan tenaga manusia.
 
Selaras dengan perkembangan pentadbiran awam yang pesat lagi dinamik, ICDAU kemudiannya telah disusun semula pada tahun 1977. Fungsi penyelarasan pelaksanaan projek-projek pusat diserahkan kepada Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) dan fungsi Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Tenaga Manusia diambil oleh agensi baru yang dikenali sebagai '''Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia''' (MAMPU).
 
==Visi==