Kuliah Cinta: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Faiz Rangga (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Faiz Rangga (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 17:
'''''Kuliah Cinta''''' ialah sebuah filem komedi romantis [[Malaysia]] yang ditayangkan pada 29 Jan 2004.
 
==RingkasanPlot==
Filem ini mengisahkan kehidupan remaja di alam kampus yang dilalui Jojo (Johana) dan Faramy. Mereka berkawan baik, namun, segalanya berubah apabila tibanya sesi kemasukan pelajar junior di Universiti tempat mereka belajar. Sebagai senior, mereka dipertanggungjawabkan untuk menjalankan program induksi untuk pelajar-pelajar baru dan dalam diam Faramy telah terpikat kepada pelajar junior bernama Ayu. Kehadiran Ayu menjejaskan keakraban Jojo dan Faramy sedangkan mereka berkawan baik sejak di bangku sekolah lagi. Jojo yang berasa tersisih mengambil keputusan untuk menyertai program pertukaran pelajar ke Australia bagi melupakan Faramy.
{{spoiler}}
 
 
Persahabatan di antara Jojo ([[Wan Fazira binti Wan Chek|Erra Fazira]]) dan Faramy (Yusry Abd. Halim), semenjak kecil sehingga ke kolej.
 
Apabila mereka ditugaskan menyuaikenal pelajar baru, Faramy tertarik kepada Ayu (Zahnita). Ketika perhubungan Faramy dan Ayu terjalin, Jojo merasa terpinggir dan disisihkan. Pada masa yang sama Jojo ditawarkan sebagai pelajar pertukaran ke Australia dan berkenalan dengan Johan. Ini menyebabkan Faramy cemburu.
 
Faramy dan Jojo merasa tekanan ketika cuba menjauhi diri sesama mereka. Apakah yang akan terjadi kepada ikatan persahabatan mereka berdua.
 
==Pelakon==