Police Story: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Faiz Rangga (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Faiz Rangga (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 30:
 
==Sinopsis==
Filem ini mengisahkan Kevin Chan Ka-kui ([[Jackie Chan]]) seorang anggota polis Hong Kong. Kisahnya bermula ketika polis Hong Kong sedang berusaha menangkap bos triad terkemuka iaitu Chu Tao (Yuen Chor), namun mereka selalu gagal kerana Chu seorang yang licik. KevinKa-kui pun tersebutterlibat dalam operasi menangkap bos triad tersebut dan ia berhasil menangkap bos triad tersebut.
 
Selepas itu, bekas sekretaris Chu, Selina (Brigitte Lin)Salina bersedia menjadi saksi melawan Chu di mahkamah. Maka KevinKa-kui mesti melindungi SelinaSalina dari geng Chu. Kedekatan KevinKa-kui dan SelinaSalina itu membuatkan kekasih KevinKa-kui, May (Maggie Cheung) menjadi salah faham dan cemburu. Kemudian SelinaSalina berubah fikiran sehinga tidak mahu lagi menjadi saksi dan lari dari pengawasan KevinKa-kui.
 
Selepas itu, KevinKa-kui tidak risau atau mencari SelinaSalina dan ia berusaha menyakinkan May bahawa ia tidak ada apa-apa hubungan dengan SelinaSalina. Sementara itu Chu Tao yang marah dan berdendam kerana ditangkap oleh KevinKa-kui dan menyuruh anak buahnya untuk memfitnah Kevin itu dengan pembunuhan polis yang tidak perahpernah ia lakukan.
 
==Pautan Luar==