Kolumpo: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 24:
 
==Sinopsis==
Rahul, seorang pendatang India tiba di bandar untuk mengetahui bahawa syarikat yang menawarkannya pekerjaan yang telah keluar dari perniagaan. Beliau dibantu oleh seorang pemilik restoran tempatan dan bermula hidupnya di bandar sebagai pekerja pendatang haram.
 
Di Setapak, Gienna adalah seorang wanita Cina berusia tiga puluhan yang sentiasa mengelak panggilan telefon dari ibunya. Dia mendapati dirinya menghabiskan waktu petang yang membantu orang yang tidak dikenali, seorang wanita tua nyanyuk yang tidak ingat di mana rumah beliau adalah.
 
Di Ampang, Hafidd, seorang pemuda, memenuhi orang yang tidak dikenali yang cantik di stesen LRT KLCC selepas kedua-dua mereka terlepas kereta api terakhir. Bagi seseorang yang tidak pernah bertarikh sesiapa dalam hidupnya, ini adalah saat hidup-menentukan dan hanya peluangnya pada cinta.
 
Bersama-sama tiga cerita membuat kolaj daripada sambungan manusia yang memberi hidup ke bandar.
 
Terdapat mesej yang tersembunyi dalam setiap satu daripada tiga cerita pendek. Kisah pertama menunjukkan ketidakadilan dalam kehidupan boleh menerima kezaliman lanjut; yang kedua menggambarkan kebaikan seluruh halangan kaum, walaupun isu-isu perkauman dalam tahap yang berbeza dalam masyarakat Malaysia; manakala ansuran terakhir menyampaikan mesej halus: Apabila seseorang membuka fikirannya untuk melihat keindahan dalam kehidupan, kehidupan boleh menjadi cantik.
 
==Pelakon==