Hikayat Putera Shazlan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 10:
 
== Latar belakang ==
Cerita ini ditayangkan di bandar asli iaitu Istanbul, yang biasanya ditunjukkan untuk berada di Turki. Ia mengikuti kehidupan harian oleh seorang budak 10 tahun iaitu Elif. Seorang anak tunggal, Elif selalu dijadikan mangsa oleh beberapa musuh seperti Arzu, iaitu ibu tirinya, Ayah Arzu yang mempunyai obsesi dengan selim dan zeynepi, Necdet, pelayan rumah, Gonca, dan makhluk variasi yang mempunyai kuasa magik: Veysel
'''Elif''' merupakan tajuk seorang budak perempuan yang berpisah dengan melek. Kenan dan melek sedih dan merindukan Elif. Elif tinggal bërśāma puan Aliye (Opah Elif, Mama Kenan, Selim dan Ipek), Selim, (Ayah Saudara Elif) dan Zeynep (Ibu Saudara Elif)
 
Oleh kerana situasinya yang agak muram, dia telah diberikan dua keluarga yang senantiasa membantu, yang bernama Selim dan Zeynep, yang mempunyai kuasa untuk memenuhi kehendaknya dan mereka bertanggungjawab untuk menjadikan Elif gembira. Walau bagaimanapun, Selim merupakan seorang yang bodoh dan lembap, dan mereka berdua selalu mempunyai idea berbahaya; walaupun mempunyai makna, kehendaknya selalu akan tersalah. Zeynep, iaitu isteri Selim yang lebih memahaminya mesti menguntukkan masanya kepada Elif dan Zeynep untuk menjaga keselamatan mereka.
 
Kebanyakan episod berakhir dengan "deus ex machina" kerana Elif mempunyai keluarga yang boleh memenuhi kehendaknya. Banyak episod berakhir dengan Timmy menjerit "Saya hendak semua ini kembali seperti asalnya!".
 
Secara purata, setiap episod mempunyai satu serial (60 minit sahaja). Sekolah "Elementary" Istanbul merupakan sekolah yang dihadiri oleh kebanyakan watak kanak-kanak.
 
== Watak dan perwatakan ==