Puteri Impian: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Baris 25:
 
==Sinopsis==
Seorang pekerja kilang biasa bernama Nora Mat Jidin telah sentiasa bermimpi untuk menjadi seorang puteri. Apabila dia mendapat tahu mengenai pertandingan yang akan datang "Memburu Impian", dia menyerahkan namanya sebagai pemohon. Beliau sangat gembira apabila dia dipilih sebagai pemenang, di mana dia akan diberi pengalaman semua ditanggung sepenuhnya sebagai Puteri selama seminggu, di mana eksploitasi beliau akan difilemkan untuk "Puteri Impian" rancangan televisyen.
 
Nora pesta-pesta dalam pengalaman, di mana dia diberi makeover menyeluruh dan hidup serba mewah di Istana Hotel. Satu-satunya kelemahan pengalaman adalah jurukamera beliau, Zulkifli, yang segera antagonises beliau dan mengolok-olok beliau untuk kejahilan bermata lebar beliau. Walau bagaimanapun, amaran Zulkifli menjadi kenyataan apabila, semasa satu peristiwa yang Nora merasmikan seperti seorang puteri, dia mengejek oleh penonton-lebih lagi bahawa dia adalah tidak lebih daripada tiada siapa yang berpakaian.
 
Perkara-perkara menjadi rumit apabila Nora melintasi laluan dengan Tengku Faizal, yang merupakan seorang putera sebenar. Tengku Faizal terpesona oleh Nora cara mudah dan sikap manis, dan dua mula dating. Zulkifli bertindak balas kepada ini dgn hati-hati, yang Nora bertindak balas dengan menggunakan Tengku Faizal untuk menjaga Zulkifli di teluk. Apabila ibu bapa Tengku Faizal kita belajar bahawa putera itu sedang mempertimbangkan cadangan untuk Nora, Ratu menghadapi Nora langsung untuk membiarkan dia tahu bantahan mereka.
 
Filem ini berakhir dengan Nora, lebih bijak daripada pengalaman, menolak cadangan Tengku Faizal dan kembali ke kehidupan yang mudah sebagai seorang pekerja kilang selepas tamat persembahan. Zulkifli meluluskan keputusan itu, tetapi tidak mendekati beliau.
 
==Pelakon==