Edaran Otomobil Nasional: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 15:
 
Melalui salah satu anak syarikat milik penuhnya, Kejuruteraan Penukaran Automotif, ia menjalankan pengubahsuaian pada julat Proton kereta, ditukar Perdana dan Waja model ke model eksekutif dan model limosin. Ia juga memasang roadster sukan klasik, TD2000 untuk TD Cars (Malaysia) Sdn Bhd.
 
Euromobil, satu lagi anak syarikat milik penuh syarikat itu, telah ditubuhkan pada 23 Oktober 2002 untuk mengimport, mengedar dan pasaran kenderaan Audi dan Volkswagen dan alat ganti berkaitan, aksesori serta perkhidmatan servis kenderaan di Malaysia.
 
EON Automart adalah satu lagi anak syarikat milik penuh syarikat itu, yang mengedarkan jenama-jenama lain Mitsubishi. Sebagai penjual semula bagi pembuatan Mitsubishi, ia menawarkan pelbagai pelbagai model Mitsubishi seperti Colt, pelbagai Evolution, Grandis dan lain-lain model Mitsubishi popular. EON Automart juga menyediakan selepas jualan dan perkhidmatan daripada semua model Mitsubishi.
 
Kenderaan lain yang dibuat, Suzuki, Hyundai dan Inokom diedarkan oleh EONMobil, satu lagi anak syarikat milik penuh syarikat. Syarikat itu juga menjalankan selepas jualan servis marque di atas.
 
==Lihat juga==