Spider-Man 3: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kururubot (bincang | sumb.)
k Link FA & GA kini dikenalikan oleh Wikidata.
Tiada ringkasan suntingan
Baris 23:
}}
'''''Spider-Man 3''''' ialah filem superhero tahun 2007 ditulis dan diarahkan oleh [[Sam Raimi]], dengan lakon layar oleh [[Ivan Raimi]] dan Alvin Sargent. Spider-Man 3 merupakan filem ketiga dan terakhir trilogi Sam Raimi dalam siri ''Spider-Man'' berdasarkan pada watak [[Spider-Man]] [[Marvel Comics]]. Filem ini dibintangi [[Tobey Maguire]], [[Kirsten Dunst]], [[James Franco]], [[Thomas Haden Church]], [[Topher Grace]], [[Bryce Dallas Howard]], [[Rosemary Harris]], [[J.K. Simmons]] dan [[James Cromwell]].
{{film-stub}}
 
= Plot =
Peter Parker merancang untuk mencadangkan kepada Mary Jane Watson, yang baru sahaja dibuat Broadway debut muzik beliau. meteorit A tanah yang berdekatan dengan Central Park, dan symbiote extraterrestrial melekat pada moped Peter. banduan Sementara itu, polis meneruskan melarikan diri dan perompak Flint Marko, yang jatuh ke dalam pemecut zarah eksperimen yang menggabungkan tubuh-Nya di tahap mikroskopik dengan pasir sekitarnya, mengubah dia ke Sandman. Harry Osborn menyerang Peter dengan senjata baru yang berasaskan teknologi Green Goblin bapanya, yang membawa kepada amnesia separa ini, yang menjadikan dia lupa membalas dendam.
 
Semasa perayaan menghormati Spider-Man, Marko merompak kereta perisai. NYPD Captain George Stacy memberitahu Peter dan Mak Cik Mei bahawa Marko adalah pembunuh Uncle Ben, dan Dennis Carradine si mati hanya sejenayah Marko ini. Walaupun Peter dendam-taksub tidur, bon symbiote dengan dia. Peter bangun tergantung dari bangunan pencakar langit, mendapati pakaian beliau telah berubah, dan kuasanya telah dipertingkatkan, tetapi symbiote membawa keluar sebelah Peter gelap. Memakai sut hitam baru, Spider-Man menempatkan Marko-spiting beliau pesaing Daily Bugle Eddie Brock dengan memecahkan beliau kamera dan pertempuran dia dalam terowong bawah tanah. Dia mendapati air kelemahan Marko, dan memecah paip air untuk mengurangkan Sandman ke dalam lumpur, membasuh Marko jauh ke dalam paip, Spider-Man meninggalkan dia untuk mati.
 
personaliti Peter berubah mengasingkan Mary Jane, yang kerjayanya adalah floundering, dan dia mendapati ketenangan dengan Harry. Harry pulih dari amnesia, dan didesak oleh angan-angan bapa telah mati, memaksa Mary Jane untuk memecahkan dengan Peter. Selepas Mary Jane memberitahu Peter dia suka orang lain, Harry bertemu dengan Peter, dan menganggap dirinya sebagai "lelaki yang lain." Kemudian, Petrus memakai sut hitam, menghadapi Harry, dan kelak memberitahu beliau bapanya tidak pernah mencintainya. Harry melemparkan bom labu Petrus, yang terpesong kembali, mencacatkan wajah Harry.
 
Di bawah pengaruh symbiote, Peter mendedahkan Brock dengan menunjukkan bahawa beliau mengemukakan gambar doctored menunjukkan Spider-Man sebagai penjenayah. Furious kerana terpaksa mencetak penarikan balik, Ketua Daily Bugle J. Yunus Jameson kebakaran Brock. Tidak lama selepas itu, untuk membuat Mary Jane cemburu, Peter membawa anak perempuan Stacy ini, Gwen ke kelab malam, di mana Mary Jane berfungsi. Gwen mendapat sambutan, dan daun. Peter tawuran dengan bouncers, dan selepas secara tidak sengaja menyerang Mary Jane, dia sedar symbiote sedang berubah dan perlahan-lahan merosakkan dia kepadanya. Berundur ke menara gereja loceng, dia mendapati bahawa dia tidak boleh mengeluarkan saman itu, tetapi itu symbiote melemahkan apabila cincin loceng. Peter membuang symbiote, dan ia jatuh ke menara yang lebih rendah, mendarat di Brock, yang berdoa untuk kematian Peter. symbiote bon kepada badan Brock ini, menukarkannya menjadi racun. Brock kemudian mendapati Marko, dan menawarkan untuk bekerjasama.
 
Brock hijacks teksi Mary Jane, dan tergantung dari ratusan web kaki di atas tapak pembinaan berisi pasir. Peter bertujuan membantu Harry, tetapi ditolak. Ketika Petrus pertempuran dengan Brock, Harry mendapat tahu kebenaran tentang kematian bapanya, dan pergi untuk membantu Peter. Harry menundukkan Sandman, manakala Peter pertempuran Brock. Brock hampir menikam Peter dengan glider Harry, tetapi Harry melompat di jalan, dan impaled sendiri. Pertempuran symbiote, Petrus masih ingat bagaimana loceng gereja melemahkannya. Dia dimenangi paip, dan mencipta cincin di sekitar symbiote, mewujudkan dinding getaran sonik. symbiote The mengeluarkan Brock, dan Peter menggunakan webs beliau menarik Brock daripadanya. Walau bagaimanapun, symbiote telah mendapat kuasa yang mencukupi daripada Peter dan Brock untuk hidup sendiri tanpa mendapatkan darah. Peter melemparkan bom labu di symbiote dari glider Harry, tetapi Brock melompat masuk ke menyimpannya, dan kedua-duanya dibunuh oleh letupan.
 
Selepas pertempuran, Marko menjelaskan kepada Peter bahawa sebab di belakangnya commiting rompakan adalah untuk menyelamatkan anak perempuannya yang hampir mati dan bahawa dia tidak pernah berniat untuk membunuh Ben, tetapi hanya mahu keretanya, dan menembaknya sengaja apabila Dennis meraih tangannya, dan bahawa kematian Ben telah meninggalkan dia dibelenggu dengan rasa bersalah. Peter mengampuni yang Marko linangan air mata, hampir habis, dan terapung jauh. Peter dan Harry memaafkan antara satu sama lain, dan Harry mati, dengan Mary Jane dan Peter di sisinya. Kemudian di kelab malam, Peter dan Mary Jane tarian, mendamaikan hubungan mereka.
[[Kategori:Filem 2007]]
[[Kategori:Filem Amerika Syarikat]]