Shila Amzah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 221:
|}
 
=== 2015–16: ''The Symbol of Love'', ''Jumpa atau Pergi'', ''Selamat Tinggal'' dan ''My Journey'' ===
{{utama|My Journey}}
Pada 22 April 2015, Shila Amzah mengadakan "''Shila Amzah: The Symbol of Love, International Press Conference''" di Mira Hotel, Hong Kong. Pada sidang akhbar itu, Shila menyatakan bahawa beliau akan bekerjasama dengan GME Music dan Vie Media untuk mengembangkan kerjayanya di Hong Kong. Beliau juga menyayikan 2 lagu Mandarin terbaru beliau iaitu 'Zaijian Bu Zaijian' dan 'Shali De Mimi' (Shila berkata bahawa lagu ini tidak akan dilancarkan atau digabungkan dalam album 2016 beliau). Beliau juga menyatakan bahawa beliau akan melancarkan satu EP dan diikuti dengan album penuh. Apabila ditanya akan Malaysia dapat membeli EP, beliau berasa sedih dan memberitahu bahawa ia tidak diputuskan lagi. Beliau juga menyebut bahawa beliau akan belajar Kantonis disebabkan kerjayanya yang berkembang dengan baik di Hong Kong.
 
Baris 227 ⟶ 228:
 
"再見" (Pinyin: Zaijian, Bahasa Melayu: Selamat tinggal) adalah sebuah lagu Mandopop dilancarkan oleh penyanyi-penulis lagu Shila Amzah yang berasal dari Malaysia. Lagu ini ditulis oleh Kelvin Avon dan Jessica Bennet dan digubah oleh Xiao Guang. Lagu ini dihasilkan oleh Jun Kung dan Kelvin Avon. Ia telah dikeluarkan pada 6 Oktober 2015, oleh Shilala (HK) Limited sebagai single kedua dari album Mandarin akan datang Shila itu. Para penulis mendapat inspirasi untuk menulis "Zaijian" selepas mendengar lagu Shila yang sebelumnya iaitu Zaijian Bu Zaijian. Lagu ini mengandungi banyak elemen lagu pop Malaysia dan unsur-unsur Mandopop. Shila berkata, lagu ini mempunyai versi bahasa Inggeris yang akan dilancarkan dalam album akan datang beliau.
 
Pada 21 April 2016, Shila mengumumkan album Cina pertamanya, '''''My Journey''''' (Cina: 心 旅) di [[Instagram]], [[Twitter]] dan [[Facebook]] pada masa yang sama. Ia dijadualkan untuk diterbitkan pada 30 April 2016, melalui Shilala (HK) Limited di [[Beijing]], [[China]]. Album ini telah melalui dua tahun penerbitan dan ia adalah album pertama Shila yang akan muncul di negara-negara berbahasa Cina dan antarabangsa seperti [[Amerika Syarikat]] dan [[Australia]]. Sebelum album yang akan dikeluarkan, Shila akan melakukan satu persidangan media antarabangsa di Beijing, China. Album ini merupakan satu penyimpangan sonik dari album pop beliau sebelum ini dan digambarkan oleh Shila sebagai album Mandopop rasmi pertama beliau yang didokumenkan.
 
Pada 30 April 2016, Shila mengumumkan album studio keenam yang akan datang dan album studio pertama bahasa Cina semasa sidang akhbar beliau yang dianjurkan oleh syarikat pengurusan beliau, Vie Media dan label rakaman utama beliau, Shilala (HK) Limited di Beijing, China. Shila berkata, albumnya tidak akan boleh dibeli selama dua minggu lagi atas sebab-sebab keselamatan.
 
==Diskografi==