Sayang Si Buta: Perbezaan antara semakan

Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Mengisahkan dua orang adik beradik perempuan, dimana adiknya seorang yang buta. Asmah ([[Sarimah]]) seorang kakak berkenalan dengan Dr Rashid ([[Jins Shamsuddin]]) seorang doktor perubatan. Asmah ingin membantu untuk memulihkan penglihatan adiknya, Ani ([[Dayang Sofia]]). Pada suatu hari, Asmah membeli senaskah buku braille dan Dr Rashid ingin sangat mengetahui mengapa Asmah membeli buku tersebut. Asmah akhirnya membawa Dr Rashid pulang ke rumah untuk menjelaskan perkara selanjutnya. Dr Rashid teruja sangat untuk berkenalan dengan Ani. Dr Rashid memulakan pemeriksaan mata terhadap Ani.
 
Selang beberapa bulan kemudian, Ani telah menjalani pembedahan kedua dua belah matanya oleh Dr Rashid. Matanya Ani telah pulih. Ani teruja sangat kerana dia sudah mampu melihat buat pertama kali dalam hidupnya. Jamil ([[Aziz Jaafar]]) seorang pemandu teksi yang menaruh perasaan terhadap Asmah. Tetapi dia telah salah faham dan cemburu kerana Asmah berkawan lebih rapat dengan Dr Rashid.
Dr Rashid sering membawa Ani bersiar-siar atas arahan Asmah. Walaupun Dr Rashid agak keberatan kerana berasa agak kekok. Ani telah menaruh perasaan pada Dr Rashid dan dia sering menggoda Dr Rashid secara peribadi.
 
==Pelakon==