Bob Dylan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
kemaskini.
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 41:
 
==Jelajah ''Never Ending''==
[[File:Bob Dylan Finsbury Park London 2011.jpg|thumb|upright=1.2|Bob Dylan mengadakan persembahan di Finsbury Park, London pada 18 Jun 2011]]
 
Jelajah ''Never Ending'' bermula pada 7 Jun 1988, dan Dylan telah memainkan kira-kira 100 tarikh setahun untuk keseluruhan tahun 1990-an dan 2000-an — jadual yang lebih berat daripada kebanyakan penghibur yang bermula pada tahun 1960-an. Pada Mei 2013, Dylan dan kumpulannya telah memainkan lebih daripada 2500 persembahan, diterajui oleh pemain bass Tony Garnier, pemain dram George Recile, instrumentalis Donnie Herron, dan pemain gitar Charlie Sexton. Mengecewakan beberapa penonton, persembahan Dylan kekal tidak menentu kerana beliau mengubah pengaturan dan perubahan pendekatan vokal beliau malam selepas malam. Pendapat kritis mengenai rancangan Dylan kekal dibahagikan. Pengkritik seperti Richard Williams dan Andy Gill telah berhujah bahawa Dylan telah mendapati cara yang berjaya untuk membentangkan legasi beliau kaya bahan. Lain-lain telah mengkritik persembahan secara langsungnya untuk pencacatan dan meludah keluar "lirik yang pernah ditulis supaya mereka berkesan tidak dapat dikenali", dan memberikan sedikit kepada penonton bahawa "ia adalah sukar untuk memahami apa yang dia lakukan di atas pentas sama sekali."
 
Persembahan Dylan di [[China]] pada bulan April 2011 menjana kontroversi. Sesetengah mengkritik beliau untuk tidak membuat apa-apa komen yang jelas mengenai keadaan politik di China, dan untuk, kononnya, yang membolehkan pihak berkuasa China untuk menapis senarai susunan lagu beliau. Yang lain mempertahankan persembahan Dylan, dengan alasan bahawa kritikan itu diwakili salah faham seni Dylan, dan bahawa tidak ada bukti untuk penapisan senarai susunan lagu Dylan wujud. Sebagai tindak balas kepada dakwaan ini, Dylan mengeluarkan kenyataan di laman web beliau. "Setakat yang penapisan pergi, kerajaan China telah meminta nama-nama lagu-lagu yang saya akan bermain. Tiada jawapan logik itu, maka kami timpakan kepada mereka menetapkan senarai dari 3 bulan sebelumnya. Jika terdapat mana-mana lagu, ayat-ayat atau talian ditapis, tiada siapa yang pernah memberitahu saya mengenainya dan kami memainkan semua lagu-lagu yang kita bertujuan untuk bermain."
 
Dylan memulakan lawatan [[Jepun]] di [[Tokyo]] pada 4 April, 2016, yang berakhir di [[Yokohama]] pada 28 April Dylan mengumumkan lawatan ke [[Amerika Syarikat]] bermula pada Woodinville WA pada 4 Jun 2016, dan tamat di Gilford NH pada 17 Julai. Dylan juga mengambil bahagian dalam apa yang dipanggil "Mega-Fest" bertajuk Desert Trip, di [[California]] pada 7 Oktober, yang juga termasuk [[The Rolling Stones]], [[Neil Young]], [[Paul McCartney]], yang dan [[Roger Waters]].
 
==Artis visual==