Bob Dylan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 54:
Pada bulan Julai 2011, sebuah galeri seni kontemporari terkemuka, Galeri Gagosian, mengumumkan perwakilan mereka lukisan Dylan. Satu pameran seni Dylan, ''The Asia Series'', dibuka di Gagosian Madison Avenue Gallery pada 20 September, memaparkan lukisan Dylan pemandangan di China dan [[Timur Jauh]]. ''[[The New York Times]]'' melaporkan bahawa "beberapa peminat dan Dylanologists telah menimbulkan persoalan tentang sama ada beberapa lukisan ini adalah berdasarkan pengalaman penyanyi itu sendiri dan pemerhatian, atau pada gambar-gambar yang boleh didapati secara meluas dan tidak diambil oleh Encik Dylan." The Times berkata untuk menutup persamaan antara lukisan Dylan dan gambar-gambar bersejarah [[Jepun]] dan [[China]], dan gambar yang diambil oleh Dmitri Kessel dan Henri Cartier-Bresson. Agensi foto The Magnum mengesahkan bahawa Dylan telah melesenkan hak pennerbitan semula imej yang dipaparkan.
 
Persembahan kedua Dylan di Galeri Gagosian, Revisionis Art, dibuka pada November 2012. Acara ini terdiri daripada tiga puluh lukisan, mengubah dan satirizing majalah popular, termasuk Playboy dan Babytalk. Pada bulan Februari 2013, Dylan mempamerkan siri lukisan [[New Orleans]] di Palazzo Reale di [[Milan]]. Pada bulan Ogos 2013, Galeri National Portrait Britain di London menjadi tuan rumah pameran utama UK Dylan pertama, ''Face Value'', menampilkan dua belas potret pastel.
 
Pada bulan November 2013, Gallery Halcyon di London memasang Swings Mood, pameran di mana Dylan mempamerkan tujuh pintu [[besi]] tempa telah dibuatnya. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh galeri, Dylan berkata, "Saya telah wujud besi sepanjang hidup saya sejak saya adalah seorang kanak-kanak. Saya dilahirkan dan dibesarkan di negara besi bijih, di mana anda boleh bernafas dan bau setiap hari. Gates merayu kepada saya kerana ruang negatif mereka membenarkan. mereka boleh ditutup tetapi pada masa yang sama mereka membenarkan musim dan bayu untuk masuk dan aliran. mereka boleh menutup anda keluar atau menutup anda. dan dalam beberapa cara tidak ada perbezaan."