Khalid Mohamad Jiwa: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Kemaskini.
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 1:
[[Fail:Khalid Mohamad Jiwa.jpg|upright|thumb|Datuk Khalid Mohd Jiwa]]
'''Dato' Sri Khalid bin Mohamad Jiwa''' (atau juga dikenali sebagai '''Datuk K''') adalah seorang usahawan [[Melayu]] di [[Malaysia]]. Dato' Sri Khalid adalah pengerusi syarikat kosmetik No. 1 Malaysia, [[SimplySiti|SimplySiti Sdn. Bhd]]. DatoDato’ Sri Khalid juga merupakan pengarah beberapa syarikat terkemuka di Malaysia. Beliau juga adalah suami kepada penyanyi No 1 Malaysia, [[Datuk Siti Nurhaliza]].
 
Sebelum pernikahan bersama DatoDato’ Siti, Beliau berkahwin dengan Tengku Zawyah binti Tengku Izham pada 1990 nanum bercerai pada 2004. Mereka memiliki empat orang anak, Muhd Anas Zawawi, Muhammad Adib, Muhammad Asyraf dan Muhammad Aazief.<ref>[http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2006/8/12/courts/15122064&sec=courts Handsome settlement for Datuk K’s ex-wife] theStar online. 12 Ogos 2006.</ref>
 
Muhd Anas Zawawi adalah seorang ahli perniagaan yang di seganidisegani di Malaysia. Pada tahun 2012, beliau telah bernikah dengan Nasha Alyssa yang merupakan anak kepada Dato[[Hishamuddin Hussein|Dato’ Sri Hishamudin Tun HussienHussein]], ( Menteri Dalam Negeri, Malaysia ) .
 
Muhammad Adib &dan Muhammad Asyraf merupakan iconikon usahawan muda di Malaysia. Mereka di kenalidikenali kerana telah mencapai banyak kejayaan di usia yang muda. Adib adalah CEO Tune Music, yang merupakan anak syarikat Tune Group. Adib Merupakanmerupakan rakan kongsi [[Tony Fernandes|Tan Sri Tony Fernandes]] & [[Kamarudin Meranun|Dato Sri Kamarudin Meranun]].<ref>http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2014/10/13/adib-khalid-ceo-tune-studios/</ref>
 
Asyraf pula adalah PresidentPresiden Generasi Bersatu Malaysia &dan pengarah exekutifeksekutif SimplysitiSimplySiti. <ref>http://wworld.asia/2016/06/02/__trashed-2/</ref> Aazief pula masih belajar di University.
 
==Lihat juga==
* [[Siti Nurhaliza binti Tarudin]]
 
== Rujukan ==