Hunter × Hunter: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kururubot (bincang | sumb.)
k Link FA & GA kini dikenalikan oleh Wikidata.
Jeluang Terluang (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 53:
}}
{{Infobox animanga/Footer}}
{{nihongo|'''Hunter × Hunter'''|ハンター×ハンター ''Hantā Hantā''||}} ialah [[manga]] karya [[Yoshihiro Togashi]] yang mengisahkan pengembaraan seorang budak lelaki berusia 12 tahun bernama Gon Freecss untuk mencari bapanya, Ging Freecss. Ging ialah seorang ''Hunter'', iaitu dalam latar ''Hunter × Hunter'' menandakan bahawa dia ialah seorang elit masyarakat yang memegang lesen untuk ke mana-mana sahaja atau berbuat apa-apa sahaja.
 
''Hunter x Hunter'' ialah salah satu daripada dua judul manga Togashi yang paling terkenal (yang satu lagi ialah ''[[YuYu Hakusho]]''). Manga ini mula diterbitkan di [[Jepun]] dalam isu ke-14 majalah ''[[Weekly Shonen Jump]]'' pada tahun 1998. Pada jilid 20, manga ini telah menjualterjual 36,958,000 salinan di Jepun.<ref>http://comipress.com/article/2007/05/06/1923.</ref> Manga ini juga telah diterjemah ke pelbagai bahasa lain di kebanyakan negara seluruh dunia, serta melahirkan siri anime yang kisahnya bersinambung dalam tiga [[OVA]].
 
Selama beberapa tahun dahulu, manga ini beberapa kali direhatkan pengeluarannya dalam masa yang panjang. Yang terkini, manga direhatkan pada pertengahan tahun 2006, dan pulih pada 6 Oktober 2007.<ref> [http://zepy.momotato.com/blog/wp-content/uploads/2007/08/hxhfull.jpg Issue 40 of] [[Shonen Jump]]<span>, featuringmenonjolkan anpemberitahuan announcement thatbahawa </span>''Hunter x Hunter''<span> wouldakan finallyakhirnya restartbermula onkembali Octoberpada 6th6 Oktober.]</span></ref> Bagaimanapun, seperti pada bab 270, siri ini direhatkan sekali lagi.
 
==Rujukan==
Baris 63:
 
==Pautan luar==
*[http://www.j-hunterhunter.com/ Laman websesawang rasmi Hunter × Hunter] {{ja icon}}
*[http://jump.shueisha.co.jp/hunter/ Laman websesawang rasmi Jump Comics] {{ja icon}}
*[http://www.nippon-animation.co.jp/na/hunter/index.htm Laman websesawang rasmi anime] {{ja icon}}
*[http://www.viz.com/products/products.php?series_id=223 Laman websesawang manga Hunter x Hunter Viz] {{en icon}}
*[http://hxh.flirt-wind.net "Seek Out!", laman peminat Hunter X Hunter] {{en icon}}
{{Siri dalam Shonen Jump Mingguan}}