Breakdance: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Ng Cheng Jun (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan 'B-boying, sering dipanggil "breakdancing", gaya popular tarian jalanan yang telah dicipta dan dibangunkan sebagai sebahagian daripada budaya hip-hop di kala...'
 
Jeluang Terluang (bincang | sumb.)
k Ayat bercelaru tanpa sebarang pemahaman yang dapat dibuat. Pengarang perlu menjelaskan bagaimana ayat yang sebegini teruk boleh dicipta.
Baris 1:
B-boying, sering dipanggil "breakdancing", gaya popularterkenal tarian jalanan yang telah dicipta dan dibangunkan sebagai sebahagian daripada budaya hip-hop di kalangan Amerika Afrika dan Latin belia di Bandar Raya New York City: 125, 141, 153tarian153 tarian terdiri daripada empat elemen utama: toprock, downrock, bergerak kuasa dan membeku. Ia adalahialah menari untuk kedua-dua hip-hop dan genre muzik lain yang sering ''remixed'' untuk memanjangkan rehat muzik. Pemilihan muzik untuk b boying tidak terhadterbatas kepada muzik hip-hop selagi sebagai tempo dan syarat-syarat corak menewaskan dipenuhi. Seorang pengamal tarian ini dikenali sebagai a, b​​-budak, b-gadis, atau pemutus. Penari ini sering mengambil bahagian dalam peperangan, pertandingan tarian formal atau tidak formal di antara dua individu atau dua krewkru. Walaupun istilah "Breakdance" yang sering digunakan, "b-boying" dan "melanggar" terma-terma asal ialah yang digunakan untuk merujuk kepada tarian. Kata-kata ini disukai oleh majoritikebanyakan perintis bentuk seni dan pengamal yang paling ketara.
 
 
Baris 12:
 
==Jepun==
Tidak lama selepas Crew Rock Steady datang ke Jepun, b-boying dalam Jepun mula berkembang maju. Setiap Ahad b-kanak-kanak lelaki akan melaksanakan memecahkan di Park Tokyo Yoyogi. Satu yang pemutus Perkara yang paling berpengaruh JepunnJepun inovatif pada masa yang sama mengekalkan memukul rentak tertentu rehat.
adalah Crazy-A, yang adalahialah kini pemimpin bab yang Tokyo Crew Rock Steady. Beliau juga menganjurkan Park B-Boy tahunan yang menarik ke atas 10,000 peminat tahun dan percubaan untuk mendedahkan audiens yang lebih luas kepada budaya.