Bob Dylan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 139:
[[File:Bob Dylan 1984.jpg|thumb|upright|right|Dylan mengadakan persembahan di Ahoy Rotterdam, Belanda, pada 4 Jun, 1984]]
 
Membesar di Hibbing, [[Minnesota]], Dylan dan keluarganya adalah sebahagian daripada masyarakat yang kecil tetapi yang rapat di kawasan [[Yahudi]], dan Mei 1954 Dylan mempunyai Bar Mitzvah beliau. Sekitar masa hari kelahirannya ke-30, pada tahun 1971, Dylan melawat [[Israel]], dan juga bertemu Rabbi Meir Kahane, pengasas Jewish Defense League berpusat di [[New York]]. [[Time (majalah)|Majalah Time]] memetik beliau sebagai berkata mengenai Kahane, "Dia seorang lelaki yang benar-benar ikhlas. Dia benar-benar meletakkan semua bersama-sama." Selepas itu, Dylan memandang ringan sejauh mana hubungannya dengan Kahane.
 
Dalam tahun 1970-an, Dylan memeluk agama [[Kristian]]. Bermula pada tahun 1978 Dylan mula mempelajari [[Perjanjian Baru]] dengan Brooklyn kelahiran menukar Al Kasha; ketika itu, dari Januari hingga April 1979, beliau mengambil bahagian dalam kelas kajian Alkitab di Sekolah Pemuridan Vineyard di Reseda, California. Pastor Kenn Gulliksen telah memanggil semula:. "Larry Myers dan Paul Emond pergi ke rumah Bob dan melayani dia, Dia membalas dengan berkata, 'Ya dia sebenarnya mahu Kristus dalam hidupnya.' Dan dia berdoa pada hari itu dan menerima Tuhan."