Bob Dylan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 171:
Antara akhir tahun 1964 dan pertengahan tahun 1966, Dylan mencipta badan kerja yang kekal unik. Lukisan pada rakyat, blues, [[negara]], [[R&B]], [[rock and roll|rock'n'roll]], [[Injil]], denyutan British, simbolis, moden dan puisi Rancak, surealisme dan Dada, jargon pengiklanan dan komen sosial, majalah ''Fellini'' dan ''Mad'', beliau menjalin koheren dan asal seni suara dan penglihatan. Keindahan album ini mengekalkan kuasa untuk kejutan dan konsol."
 
Lirik Dylan mula menerima penelitian terperinci daripada ahli akademik dan penyair. Richard F. Thomas, profesor Classics di [[Universiti Harvard]], mencipta satu seminar bayat bertajuk "Dylan" pada tahun 2004 "untuk meletakkan artis dalam konteks budaya bukan sahaja popular di setengah abad yang lalu, tetapi tradisi penyair klasik seperti Virgil dan Homer." William Arctander O'Brien, sarjana sastera dan profesor Kesusasteraan Jerman dan Perbandingan di [[Universiti California, San Diego]], memperincikan kepentingan sumbangan Dylan untuk kesusasteraan dunia apabila dia mencipta kursus penuh akademik pada tahun 2009 ditumpukan kepada Dylan, yang menganalisa dan terkenal yang "[[sejarah]], [[politik]], [[ekonomi]], estetik, dan kepentingan [[budaya]] kerja Dylan."
 
Pengkritik sastera Christopher Ricks menerbitkan ''Visions Sin'', analisis 500-halaman kerja Dylan, dan telah berkata: "Saya tidak akan telah menulis sebuah buku mengenai Dylan, untuk berdiri di samping buku-buku saya di Milton dan Keats, Tennyson dan TS Eliot, jika saya tidak berfikir Dylan genius dan dengan bahasa. Bekas penyair Nobel British Andrew Motion mencadangkan lirik beliau perlu belajar di sekolah-sekolah. Persetujuan kritikal yang menulis lagu Dylan adalah pencapaian kreatif cemerlang telah disuarakan oleh [[Encyclopædia Britannica]] mana kemasukannya menyatakan: "Dianggap sebagai [[Shakespeare]] dalam generasinya, Dylan... menetapkan standard untuk menulis lirik."