THR.fm: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Baris 13:
|slogan=[[Aaha Siranta Isai!(THR Raaga), Permata Pantai Timur(THR Gegar)]]|broadcast area=[[Malaysia (THR Raaga) & Pantai Timur Semenanjung Malaysia (THR Gegar)]]|sister stations=[[Era FM]], [[Sinar FM]], [[My FM]], [[Hitz FM]], [[Mix FM]], [[Lite FM]]<nowiki> & Melody FM]]</nowiki>}}
 
THR (dahulu dikenali sebagai '''Time Highway Radio''') ialah nama sebuah stesen radio komersial swasta Malaysia yang pertama, terletak di [[Kuala Lumpur]], [[Malaysia]]. Kini dikendali oleh [[AMP Radio Networks|Airtime Management and Programming Sdn. Bhd.]] sejak 2005, stesen ini berasal dari inisiatif dan pada berapa ketika ialah sebuah stesen rasmi kerjasama TIME Engineering, dan nama ini mencadangkan stesen ini mensasarkan kepada pengunnapenguna jalan raya/lebuhraya dengan laporan trafik dan hiburan. Ia memulakan satu era baru dalam babak penyiaran Malaysia sebagai ia sebuah stesen pertama untuk memberi alternaltif dari stesen [[Radio Televisyen Malaysia]] milik kerajaan dan ia memulakan permulaan sebuah persaingan keras pada pendengar pentutur Bahasa Inggeris. THR sekarang beroperasi sebagai radio Tamil No. 1 ([[THR Raaga]]) dan radio Melayu Pantai Timur No. 1 ([[THR Gegar]]) di Malaysia, 2008. Bagi di luar Pantai Timur, THR Gegar juga boleh didengari menerusi saluran Astro 863, muat turun aplikasi RAKU secara percuma di telefon pintar menerusi [[App Store]] & [[Google Play]] dan juga secara online.
 
== Logo Thr Raaga & Thr Gegar ==
Baris 40:
THR telah dimiliki oleh AMP Radio Networks pada tahun 2005 dan memaparkan rancangan Bahasa Tamil (THR Raaga) dan Bahasa Malaysia (THR Gegar) di sebelah Pantai Timur.
 
=== '''Frekuensi THR Raaga''' ===
 
'''Frekuensi THR Raaga'''
* 99.3 MHz dari tapak pemancar Gunung Ulu Kali memancarkan [[Selangor]], [[Kuala Lumpur]] dan [[Perak]] Selatan.
* 101.5 MHz dari tapak pemancar Gunung Telapak Burok memancarkan [[Negeri Sembilan]] dan [[Bera]], Pahang (Triang, Kemayan, Mengkarak).
Baris 61 ⟶ 60:
 
== Status akhir ==
StesyenStesen ini akhirnya diambil-alih oleh AMP Radio Networks (kini [[Astro Radio]]) pada tahun 2005 dan berpecah pada dua saluran;: seksyenstesen bahasa Tamil menjadi [[THR Raaga]] dan bahasa Melayu menjadi [[THR Gegar]], yang disiarkan terutamanya di Pantai Timur Semenanjung Malaysia.<ref>[[Nielsen Company|Nielsen Media Radio Audiences Measurement]], Survey 2, 2008.</ref>