Luna Fantasiku: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 50:
;Luna ([[Miera Leyana]]): Gadis Singapura yang menepati ciri-ciri wanita yang diidamkan Midus. Pertama kali mereka bertemu di Singapura masa Midus baru kehilangan kerja, mereka belum saling berkenalan lagi. Sejak itu, Midus berhubung dengan seorang bernama "Luna" melalui GUASPACE tanpa menyedari memanglah dia itu Luna yang pernah ditemuinya di Singapura dahulu, sehingga mereka bertemu di KL atas janji yang diluahkan di ruang siber, lalu semakin rapat sesama sendiri. Luna diilhamkan oleh [[Yuna (Final Fantasy)|Yuna]] dari ''Final Fantasy X''.
;Nico ([[Samsul Ariffin Muktar]]):Kawan karib Midus yang "lurus bendul" kerana terlalu mudah percaya orang di ruang siber tanpa meneliti siapa mereka yang sebenar. Dialah yang memperkenalkan GUASPACE kepada Midus di mana Midus berhubung dengan Luna sebelum jatuh hati kelak.
;Sarah ([[Scha Al -Yahya]]):Bekas teman wanita Midus yang materialistik sampai sanggup berpecah dengannya agar bersama Fendi di awal siri, tetapi setelah hubungannya dengan Fendi kian renggang, dia cuba menawan kembali hati Midus pula, padahal Midus tengah bercinta dengan Luna.
;Fendi ([[ShahShahz Rizal JazliJaszle]]):Watak jahat siri ini yang disifatkan mementingkan diri sendiri. Dia pernah memikat Sarah untuk satu tempoh yang singkat.
 
==Penerbitan==
Drama ''Luna Fantasiku'' banyak menampakkan usnur siber dan pengaruh [[manga]] dan [[anime]] ([[komik]] dan [[animasi]] [[Jepun]]). Kata Aziz, mula-mulanya beliau ragu-ragu untuk membikin drama Internet, tetapi setelah melakukan penyelidikan barulah beliau lebih yakin untuk membuat karya sedemikian. Tambahan pula, skrip yang diterimanya cukup menarik kerana beliau dan anaknya amat meminati manga. ''Luna Fantasiku'' ditulis oleh Khairul Shah Hassan, yang juga bekerja sebagai seorang eksekutif transkoder di Alt Media. <ref name=saksikan/>