Biar Betul: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mohdaqifdanielz (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Mohdaqifdanielz (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 20:
==Plot==
{{spoiler}}
Kisah yang berlaku dalam masa sehari yang berlegar antara perompak dengan mangsanya. Tiga beradik iaitu Fuad, Burn, dan RosmahRosma (lakonan Afdlin, Wahid dan Syanie) terjebak dalam dunia rompakan kerana kesempitan hidup sejak kecil lagi. Pada hari yang sama ketika mereka bertiga sedang merancang sebuah rompakan, mereka bertembung dengan seorang penyeluk saku iaitu HadiAdi (Yassin) yang dikejar oleh Khai watak lakonan Saiful Apek. Dalam keadaan tidak sengaja HadiAdi dan Khai bertembung dengan Fuad dan Burn yang sedang melarikan diri. Bimbang ditangkap, mereka bertiga melarikan diri bersama-sama HadiAdi dan Khai ke hutan setelah menangkap mereka. Bermula dari pelarian itulah, pelbagai insiden menarik dan lucu berlaku.
 
HadiAdi dan Khai mencuba pelbagai cara untuk melepaskan diri tetapi tidak berjaya kerana pihak polis mengesyaki mereka terlibat sama dalam rompakan yang dilakukan oleh Burn dan Fuad. Dalam masa yang sama Khai jatuh cinta kepada Rosma.
 
Rosma menangis dan menjerit apabila Inspektor Nija dan geng-gengnya menembak abang-abangnya sendiri sampai mati manakala Khai terselamat.
Baris 31:
[[Fail:Saifulazam15102008.jpg|thumb|right|[[Saiful Apek]] berlakon sebagai Khai dalam filem ini.]]
# [[Afdlin Shauki]] sebagai Fuad
# Syanie sebagai RosmahRosma
# Wahid (Senario) sebagai Burn
# [[Saiful Apek]] sebagai Khai
# [[Yassin Yahya|Yassin]] sebagai HadiAdi
# [[Linda Onn]] sebagai Inspektor Nija
# [[Accapan]]