BoBoiBoy: The Movie: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mohdaqifdanielz (bincang | sumb.)
Mohdaqifdanielz (bincang | sumb.)
Baris 35:
 
== Plot ==
Cerita ini bermula dengan sekumpulan alien jahat bernama pasukan Tengkotak yang cuba menangkap sfera kuasa generasi pertama, Klamkabot. Pasukan ini diketuai oleh Bora Ra dan anak-anak buahnya iaitu Gaga Naz, Yoyo Oo, Kiki Ta, serta pembantunya Cici Ko. Mereka ingin menangkap Klamkabot kerana ingin mengambil kekuatannya untuk kejahatan. Klamkabot cuba melarikan diri dari kejaran pasukan Tengkotak dengan kelajuan maksimum agar ia bisa lolos. Namun ia akhirnya pun berjaya di tangkap dengan pasukan robot lebah milik pasukan Tengkotak tersebut. Bora Ra pun tertawa puas kerana sekarang ia berjaya menangkap Klamkabot. Tetapi sesuatu berlaku, Kiki Ta mengesan adanya kekuatan teleportasi yang sangat tinggi dikesan. Klamkabot menggunakan kekuatan teleportasinya yang menyebabkan dirinya serta pulau yang di tempatinya hilang dalam sekejap.
Pada hari ini apabila BoBoiBoy akan berkhemah dengan kawan-kawannya. Ochobot, kawan robot Boboiboy yang juga generasi kesembilan Power Sphere, membangunkan dia kerana ia sudah mulai malam. Yaya dan Ying memanggil BoBoiBoy untuk mengingatkan beliau mengenai kem sekali lagi. Gopal juga mengingatkan beliau melalui tingkap bilik mandi. Sebagai BoBoiBoy dan Ochobot dalam perjalanan mereka ke tempat perkemahan, BoBoiBoy terlihat mengejar antara polis dan sekumpulan perompak, yang mendedahkan untuk menjadi sebahagian daripada rompakan. Daripada pergi ke tempat perkemahan, dia memutuskan untuk menangkap perompak dan meninggalkan Ochobot sahaja.
 
Pada masa yang sama seorang nelayan yang sedang menangkap ikan pada hari malam terkejut melihat sebuah objek besar keluar dari air. Ia terkejut kerana objek besar yang dilihatnya adalah sebuah pulau yang terapung.
 
Pada harikeesokan iniharinya apabila BoBoiBoy akan berkhemah dengan kawan-kawannya. Ochobot, kawan robot Boboiboy yang juga generasi kesembilan Power Sphere, membangunkan dia kerana ia sudah mulai malam. Yaya dan Ying memanggil BoBoiBoy untuk mengingatkan beliau mengenai kem sekali lagi. Gopal juga mengingatkan beliau melalui tingkap bilik mandi. Sebagai BoBoiBoy dan Ochobot dalam perjalanan mereka ke tempat perkemahan, BoBoiBoy terlihat mengejar antara polis dan sekumpulan perompak, yang mendedahkan untuk menjadi sebahagian daripada rompakan. Daripada pergi ke tempat perkemahan, dia memutuskan untuk menangkap perompak dan meninggalkan Ochobot sahaja.
 
BoBoiBoy akhirnya berjaya membantu polis mencari Perompak dobi Serial. Dia pergi ke Tok Aba yang Kokotiam melupakan perjalanan perkhemahan dengan rakan-rakan beliau. Apabila Tok Aba mengingatkan beliau tempat perkemahan, dia hanya teringat tentang kem dan segera pergi ke perhentian bas di mana kawan-kawannya menunggu. Sementara itu, Bora Ra, pemimpin kumpulan Tengkotak, terdengar Yoyo Oo memberi penjelasan bahawa Klamkabot, generasi pertama Power Sphere yang mereka cuba untuk menangkap sebelum ini, teleportation ke Bumi tetapi gagal untuk mendapatkan lokasi yang tepat itu. Bora Ra menjadi marah dan mengancam untuk memuat carinya atau keluar dari kapal angkasa itu. Yoyo Oo cemas mencari untuk itu, tetapi dia mendapati lain Power Sphere dengan kekerapan yang lebih rendah daripada Klamkabot. Yoyo Oo terletak kepada pemimpin itu bahawa dia telah menemui lokasi Klamkabot ini.