Puteri Impian: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Sinopsis: Plot filem puteri impian
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
→‎Sinopsis: Plot cerita puteri impian
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 29:
Nora kemudiannya diberi makeover secara menyeluruh dan hidup serba mewah di Istana Hotel. Zulkifli atau Zul, seorang jurukamera yang ditugaskan untuk merakamkan setiap aktiviti Puteri Nora menganggap Puteri Nora terlalu naif kerana impiannnya itu. Puteri Nora mula merasa kecewa kerana impiannya menjadi puteri raja dikongkong oleh Cik Nancy Lee, penerbit rancangan "Memburu Impian" dengan jadual aktiviti yang telah dirancang. Walaubagaimanapun, Puteri Nora tetap cuba memenuhi jadual aktiviti itu dengan berkongsi kegembiraannya dengan 4 lagi rakan sekerjanya.
 
Semasa Puteri Nora menjalankan aktiviti menunggang kuda bersama sama jurukameranya Zul, kuda yang ditunggangi Puteri Nora tiba tiba hilang kawalan apabila ZukZul mengarahkan Puteri Nora untuk turun dari kuda namun Puteri Nora tidak mahu. Puteri Nora diselamatkan oleh Tengku Faizal putera raja sebenar yang kebetulan turut berada disitu.
 
Tengku Faizal terpesona dengan Puteri Nora yang naif dan happy go lucky. Tengku Faizal ialah putera yang telah memutuskan pertunangannya dengan seorang puteri raja dan Tengku Faizal mula menyukai Puteri Nora kerana Puteri Nora adalah rakyat biasa.
 
Zulkifli mula tidak menyukai hubungan Tengku Faizal dan Puteri Nora dengan memberikan alasan bahawa kemungkinan putera raja itu cuma mempermainkan Puteri Nora. Tetapi Puteri Nora tidak mempercayai kata kata Zul dan Tengku Faizal pula membuktikan kepada Zul bahawa dia benar benar menyukai Puteri Nora.
 
Tengku Faizal kemudiannya membawa Puteri Nora bertemu dengan Bondanya iaitu Permaisuri. Nasib Puteri Nora baik kerana Permaisuri menyambut kedatangan Puteri Nora dengan mesra kerana menurut Permaisuri beliau juga asalnya rakyat biasa iaitu seorang guru sebelum berkahwin dengan keluarga diraja.
 
Cik Nancy mula berbaik baik dengan Puteri Nora kerana baginya Puteri Nora telah mendapat tuah dan kerana impian Puteri Nora yang mulanya hanya angan angan telah bertukar menjadi realiti.
Tengku Faizal terpesona oleh Nora cara mudah dan sikap manis, dan dua mula dating. Zulkifli bertindak balas kepada ini dgn hati-hati, yang Nora bertindak balas dengan menggunakan Tengku Faizal untuk menjaga Zulkifli di teluk. Apabila ibu bapa Tengku Faizal kita belajar bahawa putera itu sedang mempertimbangkan cadangan untuk Nora, Ratu menghadapi Nora langsung untuk membiarkan dia tahu bantahan mereka.
 
Dan ini menyebabkan rancangan "Memburu Impian" semakin berjaya. Puteri Nora menyedari sikap Cik Nancy yang pada awal perkenalan begitu dingin dengannya kini bertukar menjadi sangat mesra. Puteri Nora mempersoalkan sikap Cik Nancy itu.
Filem ini berakhir dengan Nora, lebih bijak daripada pengalaman, menolak cadangan Tengku Faizal dan kembali ke kehidupan yang mudah sebagai seorang pekerja kilang selepas tamat persembahan. Zulkifli meluluskan keputusan itu, tetapi tidak mendekati beliau.
 
Hubungan Puteri Nora dengan Tengku Faizal semakin erat dan Tengku Faizal berhasrat untuk mengahwini Puteri Nora. Zulkifli yang semakin kelihatan cemburu dengan hubungan mereka meminta untuk bertukar ke rancangan lain.
 
Tempat Zul telah digantikan dengan jurukamera lain iaitu Kumin. Puteri Nora agak bersedih kerana Zul sudah tidak bersamanya lagi. Semasa Puteri Nora berfikir panjang untuk memgambil keputusan sama ada dia bersedia meninggalkan kehidupan lamanya sebagai rakyat biasa kepada keluarga diraja.
 
Di penghujung cerita Puteri Nora mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangan dengan Tengku Faizal kerana dia tidak sanggup melepaskan kebebasannya sebagai rakyat biasa kepada keluarga diraja yang penuh dengan protokol. Zul tersenyum dan bersetuju dengan keputusan Puteri Nora.
 
==Pelakon==