Puteri Impian: Perbezaan antara semakan

10 bait ditambah ,  5 tahun lalu
→‎Sinopsis: Plot cerita puteri impian
(→‎Sinopsis: Mengambil baiki ejaan)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
(→‎Sinopsis: Plot cerita puteri impian)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Seorang pekerja kilang biasa bernama Puteri Nora Mat Jidin sentiasa bermimpi untuk menjadi seorang puteri raja. Apabila dia mendapat tahu mengenai pertandingan "Memburu Impian", dia menyerahkan namanya sebagai pemohon.
 
Puteri Nora sangat gembira apabila dia dipilih sebagai peserta terbaru rancangan "Memburu impian" di mana dia akan diberimendapat pengalaman dan semua ditanggung sepenuhnya sebagai Puteri selama seminggusepuluh hari, di mana aktivitinya sebagai puteri raja akan dirakamkan.
 
Nora kemudiannya diberi makeover secara menyeluruh dan hidup serba mewah di Istana Hotel. Zulkifli atau Zul, seorang jurukamera yang ditugaskan untuk merakamkan setiap aktiviti Puteri Nora menganggap Puteri Nora terlalu naif kerana impiannnya itu.
Hubungan Puteri Nora dengan Tengku Faizal semakin erat dan Tengku Faizal berhasrat untuk mengahwini Puteri Nora. Zulkifli yang semakin kelihatan cemburu dengan hubungan mereka meminta untuk bertukar ke rancangan lain.
 
Tempat Zul telah digantikan dengan jurukamera lain iaitu KuminKuman. Puteri Nora agak bersedih kerana Zul sudah tidak bersamanya lagi. Puteri Nora berfikir panjang untuk mengambil keputusan sama ada dia bersedia meninggalkan kehidupan lamanya sebagai rakyat biasa kepada keluarga diraja.
 
Di penghujung cerita Puteri Nora mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangan dengan Tengku Faizal kerana dia tidak sanggup melepaskan kebebasannya sebagai rakyat biasa kepada keluarga diraja yang penuh dengan protokol. Zul tersenyum dan bersetuju dengan keputusan Puteri Nora.
Pengguna awanama