Azharina: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Azharinawiki (bincang | sumb.)
→‎Kerjaya muzik: Carta Penyingkiran Gegar Vaganza 3
Azharinawiki (bincang | sumb.)
Baris 58:
 
===Gegar Vaganza 3===
Azharina dinobatkan sebagai juara pertandingan akhir program [[Gegar Vaganza (musim ketiga3)]] (GV 3) yang diadakan secara langsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam pada 4 Disember 2016 dan berjaya membawa pulang wang tunai sebanyak RM100,000 dan trofi.
Azharina berjaya meletakkan diri nombor kedua daripada 12 org artis dalam rancangan [[Gegar Vaganza (musim 3)]] pada minggu pertama. Minggu berikutnya , Azharina berjaya peroleh vokal terbaik menerusi lagu sinaran Dato Sheila Majid, dlm minggu tersebut dia masih berjaya meletakkan diri dalam top 3 mingguan.
Minggu ketiga, dengan usaha yg konsisten Azharina berjaya meletakkan diri sebagai juara mingguan, dengan mempertaruhkan lagu No Woman No Cry by Bob Marley. Minggu keempat berlaku sesuatu yg mengejutkan apabila peserta favourite seperti Siti Sarah , Zarul dan Azharina turut tidak terkecuali berada dalam kelompok 5 terendah... Adakah Azharina akan terus jatuh kita tunggu dan lihat perkembangannya nanti.
 
Minggu 1 - Elegi Sepi
Minggu kelima , Azharina berjaya menebus kembali kekecewaan apabila bangkit semula setelah kemerosotan mendadak minggu sebelumnya dgn meraih kejayaan apabila dinobatkan juara mingguan dan persembahan pentas paling mnyengat. Azharina berjaya membawa lagu yg diberi dgn baik sehingga mendapat pujian daripada ketiga-tiga orang juri menerusi lagu Berhenti Berharap by Shiela On Seven.
Minggu 2 - 'Sinaran' (Sheila Majid) - vokal terbaik
 
Minggu 3 - 'No Woman No Cry' (Bob Marley)
Di minggu ke-6 dengan mempertaruhkan menerusi lagu Kejoraku Bersatu by Search , Azharina berjaya memukau penonton dengan mencabar diri bawa lagu rock dengan jayanya. Pada minggu tersebut Azharina dapat anugerah pamoga drpd Dato Seri Vida kerana berjaya memikat viewer di IG beliau.
Minggu 4 - 'Doa Buat Kekasih' (Khatijah Ibrahim & Ramli Sarip) - Duet bersama Haleeda
 
Minggu 5 - 'Berhenti Berharap' (Sheila On 7)
Minggu ke-7 Azharina kembali menyerlah dan bersinar apabila menjulang juara buat kali ketiga , secara tak langsung memegang rekod peserta paling banyak memperoleh juara mingguan menerusi lagu Whitney Houston I wanna dance with somebody dan lagu duet bersama Black yg berjudul Fantasia Bulan Madu. Degan kejuaraannya di minggu ke-7 secara xlangsung melayakkan diri ke pentas akhir.
Minggu 6 - 'Kejoraku Bersatu' (Kumpulan Search)
 
Minggu 7 - 'I Wanna Dance With Somebody' (Whitney Houston) <br>
Di pentas final, minggu terakhir adalah detik paling mendebarkan dan penuh kegemilangan dalam hidup Azharina kerana telah dinobatkan sebagai Juara Gegar Vaganza musim ke-3. Pada malam tersebut beliau terpaksa bersaing sengit dengan peserta yang hebat seperti Siti Sarah, Zarul, Gmie, Intan dan Ameng. Namun begitu, Azharina berjaya memperoleh kejuaraan mutlak apabila berjaya membawa lagu Nike Ardilla dgn baik sekali. Dalam pusingan battle Azharina mendapat tentangan hebat daripada Siti Sarah.
'Fantasia Bulan Madu' (Kumpulan Search) - Duet bersama Black
 
Minggu 8 - 'Mama Aku Ingin Pulang' dan 'Izinkanlah' (Nike Ardilla) <br>
Azharina dinobatkan sebagai juara pertandingan akhir program Gegar Vaganza musim ketiga (GV 3) yang diadakan secara langsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam pada 4 Disember 2016 dan berjaya membawa pulang wang tunai sebanyak RM100,000 dan trofi.
'Kesetiaan' (Siti Sarah) - 'Battle' bersama Siti Sarah
 
====Carta Penyingkiran Gegar Vaganza 3====