Mirwana: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 31:
Mirwana yang dikenali ramai pada hari ini ialah daripada generasi yang kelima Mirwana SMKA Maahad Hamidiah Kajang. Semasa generasi kelima ini, mereka masih lagi dipimpin oleh saudara Yasin. Dan hanya Mirwana generasi kelima ini saja yang berani tampil sebaris dengan artis-artis lain dalam arus perdana industri muzik Malaysia. Kewujudan Mirwana sebaris dengan kumpulan Raihan yang dahulunya dikenali sebagai The Zikr, Nada Murni (Rabbani dan Hijjaz), Anugerah (Nowseeheart) dan All For Ummah (Saujana).
 
Pada tahun 2006, Syed Muhammad Izzat bin Syed Mahadi yang lebih dikenali sebagai Izzat  telah mengumumkan pengunduran beliau dari Mirwana manakala tempatnya diambil alih oleh adiknya sendiri, Syed Muhammad Ikram Bin Syed Mahadi atau ikram.
Pada hari ini, selain Along, Akmal, Hafiz dan Izzat, Mirwana dianggotai 3 ahli baru iaitu Syed Muhammad Ikram Bin Syed Mahadi (Ikram) , Naemul Helmi Bin Mohd Napiah (Naim) dan Mohd Faiz Bin Saidina Omar<ref>[https://www.astrogempak.com.my/artikel/4828/ggv-semua-anggota-bekerja-tetap-bila-mirwana-praktis GGV: Semua Anggota Bekerja Tetap, Bila Mirwana Praktis?]</ref>
 
Pada hari ini, selain Along, Akmal, Hafiz dan IzzatIkram , Mirwana dianggotai 32 ahli baru iaitu Syed Muhammad Ikram Bin Syed Mahadi (Ikram) , Naemul Helmi Bin Mohd Napiah (Naim) dan Mohd Faiz Bin Saidina Omar (Faiz) <ref>[https://www.astrogempak.com.my/artikel/4828/ggv-semua-anggota-bekerja-tetap-bila-mirwana-praktis GGV: Semua Anggota Bekerja Tetap, Bila Mirwana Praktis?]</ref>
 
Pada April 2017, Mirwana adalah antara peserta yang telah berentap menerusi program terbaharu iaitu '''Gema Gegar Vaganza''' (GGV) yang mengangkat lagu ketuhanan sebagai konsep pertandingan. Mereka telah mempersembahkan lagu Aku Tanpa CintaMu pada minggu pertama.
 
== Profil ==
Baris 94 ⟶ 98:
Pendidikan :
#  Ijazah Sarjana Muda Perniagaan Antarabangsa (Lim Kok Wing)
 
'''Bekas Ahli'''
 
=== Izzat ===