Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Stress 043 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Stress 043 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 12:
 
 
== Diari Wikipedia ==
==Projek Wiki==
=== Log 22 Mei 2017 ===
 
Salam sejahtera, ini merupakan kali pertama saya cuba log segala idea, kerja dan sumbangan saya di Wikipedia. Oh ya, sebelum saya mendaftar secara rasmi sebagai ahli biasa, secara jujurnya saya telah menggunakan Wikipedia (terutamanya bahasa Inggeris) sebagai rujukan dan sedikit copy and paste. Saya boleh katakan yang Wikipedia ni merupakan ''stepping stone'' atau permulaan kepada era [[teknologi maklumat]] yang boleh diakses hanya di hujung jari. Nah, sekarang lihat apabila sedikit demi sedikit industri menggunakan teknologi maklumat. Jika dulu, manusia menunggu [[teksi]] di bawah sinaran [[Matahari]], kini mereka hanya perlu tap pada [[Uber]]. Jika dulu, manusia pergi ke perpustakaan mencari bahan, sekarang guna Wikipedia je.
===Terkini===
 
Dan, saya masih di sini. Di luar sana, hujan lebat tidak putus-putus namun sudah berhenti. Sejuknya di dalam ni tak payah cakaplah. Suhu [[pendingin udara]] yang saya tak tahu berapa suhunya dicampur dengan aura angin sejuk hasil hujan lebat menyebabkan otak jadi beku untuk mengeluarkan perkataan yang sesuai digunakan. Ok lah, saya rasa saya sudah mengarut. Tamat sahajalah log ini.
Menterjemah artikel mengenai konsol permainan video dari bahasa Inggeris. Pengenalan mengenai konsol permainan video boleh lawati disini [[Konsol permainan video]]. Cabaran paling utama dalam menterjemah artikel berkaitan teknologi ialah kekurangan perkataan bahasa Melayu yang sesuai yang boleh digunakan.
 
Terima kasih. [[Pengguna:Stress 043|Stress 043]] ([[Perbincangan pengguna:Stress 043|bincang]]) 06:49, 22 Mei 2017 (UTC)
===Projek siap===
 
Menyiapkan rencana berkaitan dengan sejarah penganjuran [[Copa América]]. Sesiapa pun boleh bersama saya untuk menyiapkan projek ini, hanya perlu menambah kotak template <nowiki>{{</nowiki>[[Copa América]]<nowiki>}}</nowiki> dan <nowiki>[[Kategori:Copa America]]</nowiki> diakhir rencana. '''Siap pada 2 Februari 2014'''
 
===Artikel Lain===
 
Berikut merupakan artikel yang dicipta oleh saya. Silalah lawati dan ubah atau tambah fakta jika perlu.
 
# [[Bendera Orang Asli Australia]]
# [[Stadium Centenario]]
# [[Pasukan bola sepak kebangsaan Guatemala]]
# [[Kejuruteraan komputer]]
# [[Diego Pozo]]
# [[Gonzalo Higuaín]]
# [[Norman Cousins]]
# [[Martín Demichelis]]
# [[Manuel Seoane]]
# [[José Piendibene]]
# [[Isabelino Gradín]]
# [[Lev Yashin]]
# [[Rodolfo Micheli]]
# [[José Piendibene]]
# [[Jair da Rosa Pinto]]
# [[Bibiano Zapirain]]
# [[Luca Antonini]]
 
==Akhir Kata==
Saya ingin meminta maaf sekiranya saya ada berbuat silap di Wikipedia. Maklumlah, saya merupakan orang baru di sini jadi saya tidak berapa tahu mengenai peraturan- peraturan di Wikipedia. Jika sesiapa ingin menegur atau membetulkan kesilapan saya, janganlah segan untuk memberitahu saya. :)