Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Stress 043 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Stress 043 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 13:
 
== Diari Wikipedia ==
 
=== Log 8 Julai 2017 ===
 
Assalamualaikum dan salam sejahtera. [[Hari Raya Aidilfitri|Selamat Hari Raya Aidilfitri]] saya ucapkan kepada umat [[Islam]] yang berjaya menyelesaikan ibadah puasa. Sesungguhnya Hari Raya ini merupakan kemenangan kepada kita semua yang telah menunaikan [[Rukun Islam]] yang telah dipertanggungjawabkan. Makanlah dengan berhemah dan ingatlah orang tersayang apabila melantak ketupat dan rendang tu.
 
Untuk kali ini, mari kita berbincang mengenai penyakit wabak. Berita melaporkan [[penyakit anjing gila]] telah menular di [[Sarawak]]. Dua orang kanak-kanak telah disahkan meninggal dunia akibat penyakit ini dan seorang kanak-kanak lagi masih dalam ICU. Kanak-kanak ini pernah terkena gigitan [[anjing]] yang telah dijangkiti virus rabies ini. Nasihat saya pada mereka yang membela anjing tu silalah dapatkan vaksin rabies di klinik haiwan berdekatan kerana penyakit ini boleh dibendung dengan vaksin. Ingatlah orsng yang tersayang.
 
Terima kasih. [[Pengguna:Stress 043|Stress 043]] ([[Perbincangan pengguna:Stress 043|bincang]]) 10:12, 8 Julai 2017 (UTC)
 
 
=== Log 5 Jun 2017 ===