Kuchiki Byakuya: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Piecemealcranky (bincang | sumb.)
Baris 28:
Byakuya telah mengahwini [[Watak-watak dalam Bleach#Watak-watak_lain|Hisana]], yang pada waktu itu merupakan rakyat biasa; oleh itu, Byakuya telah melanggar peraturan keluarga apabila dia menerimanya masuk dalam keluarga kerabat Kuchiki. Sebelum menghembuskan nafas terakhirnya, Hisana telah meminta Byakuya mencari dan mengambil adik kandungnya, iaitu [[Kuchiki Rukia]], sebagai adik angkat suaminya, yang telah ditinggalkannya sebagai seorang bayi. Dia juga telah meminta Byakuya berjanji bahawa dia tidak akan memberitahu Rukia tentang keluarga sebenarnya, kerana dia menganggap bahawa dia tidak layak digelar kakak selepas dia meninggalkan adiknya semasa dia kecil.
 
Setahun kemudian, Rukia memasuki akedemi ''shinigami''; selepas itu, Byakuya menemuinya dan dengan segera
Setahun kemudian, Rukia memasuki akedemi ''shinigami''; selepas itu, Byakuya menemuinya dan dengan segera mengambilnya masuk sebagai adik angkat dalam golongan Kuchiki. Dengan mengambil masuk sebagai adik angkatnya, Byakuya telah memenuhi hajat isterinya, tetapi dia telahpun melanggar peraturan keluarganya buat kali kedua. Selepas kejadian ini, Byakuya telah bersumpah di kubur ibu bapanya bahawa dia tidak akan sesekali melanggar peraturan keluarganya lagi, tidak kira apa sekalipun. Hasil janjinya itu, Byakuya, meskipun tidak kelihatan risau langsung pada luarannya, sebenarnya mempunyai konflik yang parah mengenai hukuman Rukia: jika dia campur tangan, dia akan melanggar janjinya kepada ibu bapanya, seterusnya melanggar peraturan keluarganya sekali lagi, namun jika dia tidak berbuat apa-apa, dia gagal dalam memnuhi permintaan Hisana untuk melindungi Rukia sebagai adiknya sendiri.
 
Kuchiki Byakuya dikatakan<ref>Manga ''Bleach''; bab 145 halaman 05.</ref> menjadi kapten divisyen 6 kurang daripada 50 tahun sebelum bermulanya plot ''Bleach'' (tidak lama sebelum Rukia memasuki Gotei 13). [[Ichimaru Gin]] menjadi kapten divisyen 3 pada waktu yang sama.
 
== Sinopsis ==