Les' Copaque Animation Academy: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 76:
 
== Sejarah ==
 
=== Perkembangan Industri Animasi ===
Pada masa kini, Teknologi animasi 3D bukan sahaja merujuk kepada penceritaan kartun kanak kanak mahupun dunia perfileman sahaja tetapi ia telah berkembang luas memasuki dunia perniagaan seperti pemasaran dan promosi produk serta mempromosikan syarikat, dunia pendidikan yang menceritakan tentang sesuatu sejarah ataupun bahan pelajaran, dunia kesihatan yang menceritakan tentang sesuatu penyakit ataupun ubat – ubatan dan juga terdapat beberapa industri lain seperti automotif dan sebagainya.
 
=== Kerjasama MDEC (2015) ===
Baris 85 ⟶ 82:
=== Kelulusan sebagai IPTS (2016) ===
LCAA dikejutkan dengan berita kelulusan permohonan penubuhan institusi pendidikan tinggi swasta (IPTS) bertarikh 23 Disember 2016 (Surat Rujukan: JPT/BPP(K)1000-600/B2140) dari Bahagian Pendaftaran dan Piawaian, Jabatan Pendidikan Tinggi. Permohonan ini telah diluluskan oleh Menteri Pendidikan Tinggi di bawah Perenggan 10(1)(a) Akta Pendidikan Tinggi Swasta 1996 (Akta 555) dan Perlembagaan IPTS  yang membawa status LCAA kepada Kolej.
 
=== Perkembangan Industri Animasi(2017-Kini) ===
Sehingga kini, pelbagai program animasi 3D telah dijalankan oleh LCAA khususnya kepada pensyarah kolej vokasional, pensyarah institusi pengajian tinggi serta pelajar sekolah. Pada tahun 2017, LCAA telah mengorak langkah untuk menjalankan program pengajian peringkat Diploma iaitu ''<nowiki/>'Diploma in Technology 3D AniMedia''' dan ''<nowiki/>'Diploma in Creative Business''<nowiki/>' di samping mengetengahkan program pengajian Ijazah Sarjana Muda iaitu ‘''Bachelor of Information Technology (Hons) in 3D Animation and Digital Media''’ menerusi program jalinan kerjasama bersama Kolej Universiti Poly-Tech MARA Kuala Lumpur (KUPTMKL).
 
== Penawaran Kursus ==