Jeanne Abdullah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
SM Assunta terletak di Jln Changgai, Petaling Jaya
Tiada ringkasan suntingan
Baris 3:
'''Jeanne Abdullah''' (lahir sebagai '''Jean Danker''' pada [[29 Julai]] [[1953]] di [[Kuala Lumpur]]) merupakan isteri [[Abdullah Ahmad Badawi|Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi]]. Beliau sebelum ini adalah penganut [[Kristian]], bersekolah di [[Sekolah Menengah Assunta]], di [[Petaling Jaya]] dan merupakan anak sulung daripada empat adik beradik. Bapanya ialah Mathew Danker . Beliau memeluk agama Islam ketika berumur 25 tahun.
 
Jeanne merupakan wanita paling bertuah di [[Malaysia]] kerana menjadi [[wanita pertama Malaysia]] yang ke-5 (so what's so great? - how can you claim that simply because she is the First Lady!). Beliau bernikah dengan [[Abdullah Ahmad Badawi]], [[Perdana Menteri Malaysia]] kini, yang lebih mesra dikenali dengan panggilan "Pak Lah", dalam satu majlis tertutup dan dihadiri oleh keluarga terdekat sahaja di [[Seri Perdana]], [[Putrajaya]] pada hari Sabtu , [[9 Jun]] [[2007]]. Hal ini dimaklumkan dalam satu sidang media pada 6 Jun 2007 . Pada Mac 2007, wartawan [[TV3]] telah bertanya tentang khabar angin tentang perkahwinan itu kepada Pak Lah .
 
Abdullah berumur 67 tahun dan mempunyai 2 anak iaitu [[Nori Abdullah]] dan [[Kamaludin Abdullah]]. Sementara Jeanne Abdullah berusia 53 tahun. Anak Jeanne dua orang iaitu Nadiah Kimie( 29) dan Nadene Kimie Othman(27) .